کد خبر: 833186
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از80درصداز طرح های اقتصادمقاومتی دربخش کشاورزی استان سمنان محقق شده و بقیه آن ها هم در حال پیگیری هستند.
سیدحسن میرعماد در آئین معارفه مدیرجهادکشاورزی شهرستان میامی افزود :بخش کشاورزی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب جایگاه مهمی دارد.
وی گفت: بخش های مهمی از طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشارزی درشهرستان میامی که قطب تولید محصولات کشاورزی استان است ،اجرا می شوند.
وی با تاکید بر مدیریت بهینه مصرف آب دربخش کشاورزی، اظهار داشت:از آن جا که دولت کمک های خوبی برای تغییر الگوی کشت می کند، ضرورت دارد کشاورزان به این موضوع توجه بیشتری کنند.
وی ادامه داد :بیش از یکهزار هکتار باغ شهرستان میامی با محور اقتصاد مقاومتی کشت شده است.
میرعماد، کاشت پسته در شهرستان میامی را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: دراین زمینه پیشرفت های خوبی حاصل شده است .
وی گفت: باغداران بااستفاده ازطرح های نوین در آبیاری باغ های پسته ، می توانند در آمدهای بسیار خوبی به دست آورند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به اهمیت تشکل های توانمند دربخش کشاورزی هم اشاره کردو افزود: شرکت های تعاونی بخش کشاورزی وعشایری و تعاونی های تولید فرصت مناسبی برای تولیدمحصول بیشتر وکمک به کشاورزان هستند.
میرعماد با اشاره به موقعیت جغرافیایی میامی و آب و هوای مناسب آن گفت : این عوامل ظرفیت بالائی درکشت گیاهان داروئی برای کشاورزان میامی فراهم کرده اند .
وی از کشاورزان خواست برای استفاده بهینه از خاک وآب به کشت گلخانه ای روی آورند.
حجه الاسلام قربانعلی صفائی پورامام جمعه میامی نیزدراین آیین با اشاره به فرمایشی از امام صادق (ع) در باره داشتن تخصص در مدیریت، گفت:مدیران حوزه کشاورزی بایددر زمینه هایی مانند آفت شناسی و مدیریت مصرف آب مهارت داشته باشند.
وی با بیان این که شغل بیشتر پیامبران کشاورزی و دامداری بوده، افزود: کشاورزان و دامداران دراسلام جایگاه بسیاربااهمیتی دارند.
صفائی پور با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب درکشور ، اظهارکرد: اجرای الگوی مصرف بهینه آب نیازضروری جامعه است تا از کاهش آب های زیرزمینی جلوگیری شود.
همچنین عباسعلی کردی مدیرسابق جهادکشاورزی شهرستان میامی هم گفت: کشاورزان باید با استفاده از تجربه های کارشناسان به تحقق طرح های اقتصادمقاومتی کمک کنند.
در این آیین علی اصغرمحمدی به عنوان مدیر جهادکشاورزی شهرستان میامی معرفی شد.
شهرستان میامی در شرق استان سمنان واقع شده و افزون بر 61 هزار هکتار زمین کشاورزی وباغی دارد .
در چند سال گذشته بیش از 500 هکتار اززمین های این شهرستان به کشت پسته اختصاص یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر