مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با بیان اینکه زیباسازی شهری با هدف افزایش شور و نشاط مردم در حال انجام است، گفت: زیباسازی شهری نیازمند مشارکت همگانی است
مدیرعامل سازمان
زیباسازی شهرداری تبریز با بیان اینکه زیباسازی شهری با هدف افزایش شور و
نشاط مردم در حال انجام است، گفت: زیباسازی شهری نیازمند مشارکت همگانی
است.
رضا خلیلی روز یکشنبه با حضور در دفتر ایرنا اظهارکرد: در بحث شهری هر طرحی که متولد می شود باید زیبایی در ذات آن وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: بافت قدیمی تبریز که سادگی زیبایی در آن وجود دارد، متاسفانه در سال های گذشته برخی اقدامات آن را نازیبا کرده است.
خلیلی
اظهارکرد: وارث تعدادی بافت، مجموعه و فضاهایی هستیم که در گذر زمان
نازیبا شده اند که طرح های زیباسازی و ساماندهی باید انجام شود.
وی
با اشاره به اقدامات انجام شده در بعد آثار حجمی، نورپردازی و مباحث طراحی
شهری توسط این سازمان گفت: طرح جامع زیباسازی شهر تبریز از وظایف سازمان
زیباسازی شهرداری تبریز است و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.
مدیرعامل
سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه تبلیغات شهری یکی از
عمده زیبایی های شهری است، افزود: در گذشته این امر توسط مدیریت واحدی
انجام نمی شد که عامل برخی نازیبایی های شهری شده و باید تخصصی تر وارد عمل
شد.
وی ادامه داد: بحث آب نماها در سطح شهر در کنار مبلمان شهری از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
خلیلی
اضافه کرد: فضاهای شهری هر شهر مختص آن شهر است و باید هویت مدار باشد و
برنامه ها و طرح های توسعه شهری اعم از بالادستی و زیرمجموعه های آن بر
اساس هویت شهر تبریز رعایت شود.
وی با تاکید براینکه مبلمان و
فضاهای مدرن شهری در فضاهای تاریخی نیز دیده شود، گفت: طراحی مبلمان شهری
بر اساس رویکردهای طراحی شهری مبنی بر مردم شناسی انجام گیرد.
مدیرعامل
سازمان زیباسازی شهرداری تبریز گفت: روشنایی با نورپردازی متفاوت است و در
نورپردازی سعی می شود زوایای پیدا و پنهان بافت های قدیمی و سنتی دیده شود
و در عین حال نیز نباید به دید بصری روزانه آن آسیب رساند.
وی
ادامه داد: با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه های معماری و هنری استان
همکاری خوبی در حوزه زیباسازی شهری داریم تا اقدامات انجام شده زیبا و
مانگار باشند.
خلیلی اظهارکرد: بدنه تاریخی شهر تبریز همچون خیابان
های تربیت، فردوسی و امام خمینی (ره) ظرفیت بسیار بالایی دارد که می توان
با پیرایش و هماهنگی های لازم زیبایی های شهر را رخ نمایی کرد.
وی افزود: برخی نماهای ارزشمند قدیمی و تاریخی در شهر وجود دارد که باید مورد توجه و پیرایش قرار گیرد.
مدیرعامل
سازمان زیباسازی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: زیباسازی بحث مشارکتی است و
باید تمام مردم نسبت به زیباسازی نمایی که در آن زندگی می کنند توجه کنند.
وی
ادامه داد: در خصوص بازار تبریز از بعد گردشگری و زیباسازی با هماهنگی
اداره کل میراث فرهنگی و استانداری استان و همچنین اصناف و هیات امنای
بازار اقدامات ارزنده ای در حال انجام است.
خلیلی با اشاره به
انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی
گفت: فضای شهر در حال آماده سازی برای گردشگران است