کد خبر: 833177
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریزدر صحن علنی شورای شهرخبر داد:
معاون فنی و عمرانی شهردارتبریز، با ارائه گزارش عملکرد عمرانی شهرداری در ۹ماه گذشته سال جاری، از پیشرفت ۵۵درصدی پروژه های عمرانی شهرداری خبر داد.
محمدحسین اسحقی، با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به وضعیت بودجه عمرانی شهرداری تبریز گفت: وقتی سخن بودجه عمرانی شهرداری به میان می آید، منظور کارهای عمرانی است که توسط معاونت های عمرانی مرکز و مناطق انجام می گیرد و بر این اساس نیز، بودجه عمرانی، ۸۰میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در میان مناطق دهگانه شهرداری تبریز، شهرداری منطقه ۲ با بیشترین عملکرد عمرانی در صدر قرار دارد و بعد از آن، به ترتیب مناطق ۱ و ۵ و پس از آن ها هم، معاونت عمرانی مرکز قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، همچنین با بیان میزان پیشرفت فیزیکی در پروژه های عمرانی، اظهار داشت: به طور کلی، پروژه های عمرانی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از این میان، منطقه  دو شهرداری با ۷۵ درصد بیشترین پیشرفت را در پروژه های عمرانی داشته و کمترین در منطقه ۱۰ بوده است. شهرداری مرکز هم ۶۳درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه های خود داشته است.

اسحقی، در ادامه با بیان پروژه های فعال هم تصریح کرد: در حال حاضرکل تعداد پروژه های فعال در مناطق ۴۹۲ است که منطقه یک با ۱۰۳ قرارداد در صدر جدول قرار دارد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، آسفالت و لکه گیری را مهم ترین پروژه این معاونت دانست و تاکید کرد: هزینه قراردادهای آسفالت و لکه گیری ۴۵میلیارد تومان بوده که امیدواریم با اجرای طرح های اساسی و استاندارد، بتوانیم هزینه های این حوزه را در حد امکان کاهش دهیم و در عین حال، معابر شهرنیز از اسفالتی با کیفیت و عمر بیشتر برخوردار شوند.

اسحقی، در باره طرح های مسیرگشایی هم، اذعان کرد: با توجه به این که معاونت عمرانی در طرح های تملک و مسیرگشایی دخالت و نقش اجرایی ندارد،  تنها از این گونه طرح ها پشتیبانی می کند که از آن جمله می توان به کمک به تملک و اجرای طرح نجات ۴۲متری، تملک ایستگاه های مترو در حوزه شهرداری منطقه ۱ و تملک باغات چایکنار اشاره کرد.

معاون فنی و معرانی شهردار تبریز، همچنین با ذکر برخی از پروژه های مهم عمرانی شهرداری نیز، عنوان نمود: مطالعات طرح مرمت ساختمان عمارت شهرداری، مطالعه و طراحی سالن ورزشی چندمنظوره با ظرفیت ۲هزارنفری، اجرایی نمودن سامانه مدیریت پل های کلانشهر(BMS)، اجرای ۶زمین چمن مصنوعی و اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان، از جمله پروژه های مهم عمرانی شهرداری در سال ۹۵هستند.

اسحقی، در توضیح دیگر پروژه های درحال اجرای شهرداری، اضافه کرد: مرکز همایش های بین المللی تبریز، مقبره الشعرای تبریز، پارک موزه دفاع مقدس، بلواردوکمال، فرهنگ سرای استانداری وفرهنگ سرای ولی امر، از پروژه های عمرانی با اهمیت در حال اجرای شهرداری به شمار می آیند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر