کد خبر: 833173
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
روحاني در ديدار وزير خارجه آلباني عنوان كرد
تهران آمادگي دارد در عرصه مبارزه با تروريسم با كشورهاي مختلف از جمله آلباني همكاري كند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني روز گذشته در ديدار ديتمير بوشاتي، وزير خارجه آلباني به اشتراكات عميق فرهنگي ميان دو كشور اشاره و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از گسترش و تحكيم روابط با آلباني استقبال مي‌كند. وي در ادامه بر ضرورت مبارزه همگاني با خشونت، افراط‌گرايي و تروريسم تأكيد كرد و گفت: تروريسم معضلي جهاني است و يكي از وظايف بزرگ ما، مبارزه با خشونت و به‌ويژه تروريسم است. 
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان تقويت پايه‌هاي صلح و ثبات در منطقه بالكان بوده و پيوسته در اين مسير گام برداشته است، افزود: تهران آمادگي دارد در عرصه مبارزه با تروريسم با كشورهاي مختلف از جمله آلباني همكاري كند. 
ديتمير بوشاتي وزير خارجه آلباني نيز در اين ديدار با ابراز تسليت دولت و ملت كشورش به مناسبت ارتحال آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: آلباني مصمم است با توسعه و تعميق همه جانبه روابط تهران – تيرانا، صفحه تازه‌اي را در تاريخ روابط دو كشور بگشايد. وزير خارجه آلباني گفت: ما با تدوين نقشه راه، مصمم هستيم با ارتقاي سطح همكاري‌هاي سياسي، اقتصادي، تجاري و فرهنگي، بستر مستحكمي را براي روابط آينده دو كشور ايجاد كنيم. وي همچنين به ضرورت مبارزه با خشونت، افراطي‌گري و تروريسم اشاره كرد يادآور شد: در اين عرصه بايد متحد عمل كرد و ما آماده تقويت رايزني‌ها با ايران در مبارزه با تروريسم هستيم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار