کد خبر: 833171
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
صندوق بين‌المللي پول اعلام كرد: با وجود رشد كند اقتصادي چين در سال گذشته ميلادي، نمي‌توان از سهم قابل توجه اين كشور در به حركت درآوردن چرخه اقتصاد جهاني به سادگي گذشت.
به گزارش پايگاه خبري «شينهوا»، اگر رشد اقتصادي چين در سال جاري ميلادي با روند نزولي روبه‌رو شود، اين موضوع به نفع هيچ كشوري تمام نمي‌شود و قطعاً اقتصاد جهاني را تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهد، در همين حال از زمان بحران مالي جهان تاكنون، چين به عنوان موتور اصلي و نيز عامل برقراري توازن در رشد اقتصاد جهاني به حساب مي‌آيد.
همچنين آمارهاي منتشرشده از سوي صندوق بين‌المللي پول نشان مي‌دهد سهم سالانه چين در كمك كردن به رشد اقتصاد جهاني، بين سال‌هاي ۲۰۰۹ ميلادي تا ۲۰۱۵ ميلادي بيش از يك‌چهارم بوده است.

به‌رغم رشد كند اقتصادي چين در سال ۲۰۱۶ ميلادي، سهم اين كشور در كمك به رشد اقتصاد جهاني، بيشتر از ساير كشورها بوده و مي‌توان گفت سهم چين از تمام كشورهاي پيشرفته اقتصادي هم فراتر بوده است.
صندوق بين‌المللي پول رشد اقتصادي چين را در سال ۲۰۱۶ ميلادي 6/6 درصد پيش‌بيني و رشد اقتصاد جهاني را 3/1 درصد برآورد كرده، اين در حالي است كه سهم چين در رشد اقتصاد جهاني در سال ۲۰۱۵ ميلادي 3/17 درصد گزارش شده است.
در گزارش صندوق بين‌المللي پول آمده: ميزان سرمايه‌گذاري مشترك در چين در سال ۲۰۱۶ ميلادي، با وجود روند كند رشد اقتصاد جهاني ۳۱ ميليارد دلار ثبت شده و از رشد ۱۹ درصدي برخوردار بوده كه حدود يك‌چهارم كل حجم سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در جهان را كه عدد ۱۲۷ ميليارد دلار گزارش شده، به خود اختصاص داده است.
بر همين اساس، روند كند رشد اقتصادي در چين مي‌تواند به طور مستقيم و غيرمستقيم متوجه اقتصاد تمامي كشورها شود و موتور رشد اقتصاد جهاني را با كندي بيشتر روبه‌رو كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار