کد خبر: 833163
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
در شرايطي كه اقتدار و توان دفاعي ايران، دشمنان انقلاب اسلامي را به تعظيم واداشته و رسانه‌ها و مراكز نظريه‌پردازي آنها در اذعان به اين توان از يكديگر سبقت مي‌گيرند...
عباس حاجي‌نجاري
در شرايطي كه اقتدار و توان دفاعي ايران، دشمنان انقلاب اسلامي را به تعظيم واداشته و رسانه‌ها و مراكز نظريه‌پردازي آنها در اذعان به اين توان از يكديگر سبقت مي‌گيرند، در داخل اما ناكامي‌هاي سياسي و ناكارآمدي‌هاي اجرايي و مديريتي، برخي رسانه‌ها و تازه ‌به دوران‌رسيده‌هاي سياسي را به پريشان‌گويي واداشته و با جفا در حق سربازان مدافع استقلال و تماميت ارضي كشور، براي بيگانگان و نهادهايي كه مترصد تشديد فشارها و تحريم‌ها به بهانه‌هاي مختلف هستند، مستندسازي مي‌كنند.

روز گذشته علي مطهري، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي و نايب‌رئيس مجلس در گفت‌وگو با روزنامه آرمان در يك همگرايي آشكار با دشمنان نظام اسلامي، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را متهم مي‌كند كه براي اجرايي نشدن برجام موشك‌پراني مي‌كنند و ديگر نهادها را نيز متهم مي‌كند كه دشمن را براي وضع تحريم‌هاي جديد اقتصادي عليه ايران تحريك مي‌كنند و يا بهانه حقوق‌بشري به دشمن مي‌دهند و سپس نتيجه مي‌گيرد كه اينها اقداماتي است كه از روي كم‌عقلي يا هواي نفساني و يا كسب قدرت به هر وسيله ممكن صورت مي‌گيرد.

بيان اين سخنان در شرايطي است كه كمتر از يك هفته پيش جان‌كري، وزير خارجه مستعجل امريكا در آخرين مكتوب سياسي خود توان موشكي ايران را مهم‌ترين معضل پيش روي ترامپ دانسته و با تأكيد بر اينكه اوباما توانست توان هسته‌اي ايران را در برجام تعطيل و تعليق كند، خطاب به دولت آينده امريكا مي‌نويسد كه با اين حال مناسبات دو كشور همچنان در «سطح بالايي از دشمني» قرار دارد و امريكا بايد كماكان فشارها براي مقابله با پيشرفت برنامه موشكي، نقض موازين حقوق بشر و ... ايران را ادامه دهد.

اوباما هم چند روز بعد از او به همين بهانه و با ادعاي اينكه ايران تهديدي فوق‌العاده عليه امنيت ملي و سياست خارجي امريكاست، وضعيت اضطرار ملي امريكا عليه ايران را يك‌سال ديگر تمديد و تأكيد مي‌كند كه تحريم‌هاي جامع عليه ايران جهت پاسخ‌دهي به اين تهديدها بايد حفظ شود.
مروري بر تاريخ 38ساله بعد از انقلاب اسلامي و دشمني‌اي كه دشمنان در همه ابعاد عليه مردم ايران روا داشته‌اند، بيانگر اين است كه در تمام ادوار تاريخي، بهانه‌هاي دشمنان براي تحميل جنگ، ترور، تحريم و ... بهانه‌سازي‌هايي بوده است كه داخل گروهك‌ها و پادوهاي داخلي دشمن براي آنها ايجاد مي‌كرده‌اند كه شايد مصداق اخير آن را بتوانيم نقش منافقين در سال‌هاي اخير در مستندسازي اتهامات حقوق بشري عليه ايران و يا ادعاي انحراف فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي بدانيم. جالب آن است كه منافقين اين مأموريت را در دوران جنگ با گرا دادن به دشمن بعثي براي اصلاح دقت هدف موشك‌هايش در هدف‌گيري مراكز حساس در تهران انجام مي‌دادند.

اما ادعاي مطهري در مورد اينكه شليك موشك‌ها براي اين صورت مي‌گرفت كه برجام اجرايي نشود، ناجوانمردانه‌ترين قضاوت در حق حافظان حريم دفاع و امنيت كشور است كه با تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي خود در نيروهاي مسلح، اولاً توانستند تهديدهاي متعدد‌ گسترده دشمنان را دفع و آنها را از پيگيري تهديد نظامي عليه ايران منصرف كنند و ثانياً پشتوانه محكمي باشند تا تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي بتواند با اقتدار در ميز مذاكرات از حقوق ايران دفاع كند كه البته اگر در اين مسير هم كاستي‌هايي ديده مي‌شود كه اجراي برجام با بدعهدي‌هاي طرف امريكايي مكرر نقض مي‌شود، تنها و تنها به دليل اعتماد كاذبي بود كه تيم مذاكره‌كننده به طرف امريكا داشت و اكنون مردم بايد تاوان آن را در ادامه تحريم‌ها به رغم تعطيلي و تعليق بيشتر فعاليت‌هاي هسته‌اي بدهند.

اما در مورد بهره‌گيري از واژه‌هايي نظير كم‌عقلي، هواي نفس و ... نسبت به جان‌بركفان سپاه اسلام توسط فردي كه منتسب به بيتي شريف بوده و جايگاهي به اين مهمي را اشغال كرده است، بايد تأسف خورد، اگرچه مسئوليت نهادهاي ذي‌ربط در دفاع از حريم امنيت و اقتدار كشور در جاي خود باقي است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار