کد خبر: 833114
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
بزرگراه‌ها و معابر شرياني ترافيك زير رصد دوربين‌ها
تعدد معابر شهري و بزرگراهي در پايتخت سبب شده تا ترافيك در بخش‌هاي مختلف به معضل اصلي...
تعدد معابر شهري و بزرگراهي در پايتخت سبب شده تا ترافيك در بخش‌هاي مختلف به معضل اصلي شهروندان تبديل شود. جداي از عوامل مؤثر بر كاهش ترافيك، كنترل هوشمند ترافيك مي‌تواند در تسهيل و روان‌سازي با‌ر ترافيك بسيار مؤثر واقع شود. در اين ميان استفاده از دوربين‌هاي كنترل ترافيك علاوه بر كاهش تخلفات مي‌تواند به توزيع در بار ترافيك نيز كمك شاياني كند. هرچند در كشور ما كنترل هوشمند ترافيك فقط به مواردي همچون نصب دوربين و گاهي به چراغ‌هاي هوشمند ختم مي‌شود با اين حال قرار است نصب دوربين‌هاي ثبت تخلف حركات مارپيچ در سه بزرگراه پايتخت مورد استفاده قرار گيرد تا به نظم ترافيكي كمك كند.  رئيس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: با توجه به 1200 تا 1400 دستگاه خودروي جديدي كه هر روز وارد تهران مي‌شوند، اگر دهها برابر پل صدر هم بزرگراه بسازيم، جوابگو نخواهد بود. وي با اشاره اينكه اين حجم خودرو كه هر روز وارد معابر شهري مي‌شود، تهران را به يك پاركينگ متحرك تبديل نموده، اظهار كرد: ترافيك و آلودگي هوا، دو معضل بزرگ اين كلانشهر است و هر اقدامي كه در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي انجام شود، كم است.
دكتر اقبال شاكري با بيان اينكه تهران بايد به شهري هوشمند تبديل شود و به اين منظور، بايد نسبت به توسعه مراكز مديريت هوشمند شهر و حمل و نقل شهري اقدام شود، تصريح كرد: كارهاي ارزنده‌اي براي هوشمندسازي مديريت ترافيك تهران انجام شده كه انصافاً از اين تلاش‌ها بايد تقدير و تشكر شود.
رئيس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه كنترل هوشمند ترافيك از دو ويژگي بارز «بازدارندگي» و «اعتمادسازي» برخوردار است، تصريح كرد: البته راه‌اندازي يك سامانه پيامكي به اين منظور كه به محض وقوع تخلف و ثبت آن از طريق سيستم هوشمند، پيامك از سوي پليس براي رانندگان متخلف ارسال شود، مي‌تواند «اثربخشي» و «بازدارندگي» سيستم‌هاي هوشمند را دوچندان كند.   معاون شهردار تهران نيز در اين جلسه از مركز كنترل ترافيك پايتخت به عنوان مركزي شبانه‌روزي كه هر 365 روز سال، فعال و مشغول به كار است، نام برد و گفت: مركز كنترل ترافيك به عنوان ديده‌بان شهر و معابر شهري تهران، نقش برج مراقبت فرودگاه‌هاي بزرگ جهان را براي اين كلانشهر ايفا مي‌كند و از اين رو، از اهميت استراتژيكي برخوردار است.
مازيار حسيني با اشاره به اينكه ديگر در هيچ كلانشهر پيشرفته‌اي در دنيا، ترافيك با حضور فيزيكي عوامل انساني كنترل نمي‌شود، اظهار كرد: براي همين تا جاي ممكن بايد به سمت كنترل هوشمند ترافيك پيش برويم و ترافيك را شناور و سيال كنترل كنيم و به اين منظور، پل صدر مي‌تواند الگوي خوبي باشد.
وي با بيان اينكه تهران در مسير تبديل شدن به شهري هوشمند در حركت است، تصريح كرد: در اين راستا، 100 درصد بزرگراه‌هاي شهري و 80 درصد معابر شرياني شهر تحت پوشش دوربين‌هاي نظارت تصويري قرار مي‌گيرند، ضمن اينكه نسبت به نصب تجهيزات جديد نظارتي از جمله دوربين‌هاي ثبت تخلف حركات مارپيچ در سه بزرگراه آزادگان، شهيد همت و نيايش نيز اقدام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار