کد خبر: 833109
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
فولادگر:
يك نماينده اصولگراي مجلس انتخاباتي نبودن فضاي كشور در مقطع فعلي را ناشي از پرهيز احزاب، جريان‌ها و شخصيت‌هاي شخصيت‌هاي سياسي از دوقطبي شدن فضا دانست و گفت: در حال حاضر بيشتر فعاليت‌ها حول گفتمان‌سازي و تعيين اولويت‌ها براي آينده و دولت بعدي است.
يك نماينده اصولگراي مجلس انتخاباتي نبودن فضاي كشور در مقطع فعلي را ناشي از پرهيز احزاب، جريان‌ها و شخصيت‌هاي شخصيت‌هاي سياسي از دوقطبي شدن فضا دانست و گفت: در حال حاضر بيشتر فعاليت‌ها حول گفتمان‌سازي و تعيين اولويت‌ها براي آينده و دولت بعدي است.
حميدرضا فولادگر در گفت‌وگو با ايسنا به ارائه تحليلي درباره چرايي انتخاباتي نشدن فضاي كشور براي انتخابات رياست جمهوري و شوراها پرداخت و گفت: طبق تجربه ادوار گذشته فضاي انتخابات رياست جمهوري بعد از پايان عمر چهارساله يك دولت و تلاش براي كسب آراي مردم جهت ادامه فعاليت در چهارسال بعد همچون فضاي انتخابات براي شخصي نيست كه بخواهد دولتي را در ابتداي كار در دست گيرد و حداكثر در يك ماه آخر فضاي كشور انتخاباتي مي‌شود، حتي در دوران 88 كه رقابت سنگين بود باز هم ماه‌هاي آخر شاهد رقابت سنگين بوديم نه اينكه از شش ماه قبل كشور وارد فاز انتخاباتي شود.
وي ادامه داد: از طرف ديگر كشور ما همچون ساير كشورها با نظامات مبتني بر احزاب نيست كه حدود يك سال كانديداي حزب مشخص شده و به ترتيب در شهرها و استان‌ها رأي‌گيري كرده و كار انتخاباتي را انجام دهند.
اين عضو فراكسيون ولايت اضافه كرد: ‌از طرف ديگر بعد از صحبت‌هاي رهبري درباره حضور نيافتن آقاي احمدي‌نژاد در انتخابات براي پرهيز از فضاي كشور از دوقطبي شدن، برخي جريانات سياسي به خصوص جريانات منتقد دولت به دنبال آن هستند كه به نحوي در صحنه انتخابات حضور پيدا كنند كه كشور دوقطبي نشود. شايد اين دليلي باشد كه هنوز اين جريان كانديدايش را به طور خاص مشخص نكرده است.
به گفته فولادگر اين دلايل براي انتخاباتي نشدن فضاي كشور در مورد انتخابات رياست جمهوري دوره دوازدهم در مقطع فعلي متصور است. در مورد انتخابات شوراها نيز چون بيشتر موضوع محلي و منطقه‌اي است و مباحث سياسي مطرح نيست، فضا همچون ساير انتخابات‌ها نخواهد شد.
وي در عين حال با بيان اينكه «بايد از ورود فضاي كشور به فضاي نقد و گفت‌وگو با شيب ملايم استقبال كرد»، گفت:‌اين رويه تشكل‌هاي منتقد است كه مي‌خواهند با گفتمان‌سازي نسبت به وضعيت موجود در مسائلي همچون وضعيت اقتصادي، اجتماعي، ‌سياسي و فرهنگي حرف‌ها و نقدهايشان را مطرح كنند. به باور بنده مهم‌تر از آنكه معلوم شود كانديداها يا رقبا در انتخابات چه كساني هستند بايد به دنبال راه‌حل مشكلات باشيم. بدان معنا كه جريان‌هاي مدافع وضع موجود و دولت موفقيت‌ها در طول چهار سال گذشته و برنامه‌ها براي آينده را مطرح كنند و منتقدان دولت نيز ضمن طرح انتقادات به ارائه برنامه‌ها براي آينده بپردازند.
نماينده اصفهان در پايان تأكيد كرد: بايد فضاي فكري جامعه به سمت محتواسازي و گفتمان‌سازي حركت كند تا با نزديك شدن به ايام انتخابات مصداق‌ها مشخص شود و مردم بر اساس اين فضا به كانديداي مورد نظرشان رأي دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار