کد خبر: 832967
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
حامد فرضی خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت : از ابتدای بهمن ماه توزیع بیش از یک میلیون اصله نهال غیر مثمر و مثمر بومی آغاز خواهد شد.

حامد فرضی ،  با اشاره به اینکه این نهال ها در نهالستان 136 هکتاری زیر نظر مدیریت این اداره کل و شهرداری کرج تولید می شود، افزود: این نهال ها با هدف افزایش پوشش گیاهی، سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا تولید و توزیع می شوند.

وی اظهار داشت: این نهالستان سالانه گنجایش تولید 3 میلیون اصله نهال را دارد که اکنون شاسی های کاشت نهال به صورت مکانیزه در سطح 5 هکتار آماده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه بعضی از گونه های بومی به صورت مشارکتی مردمی تولید می شود، گفت: از این یک میلیون اصله نهال، 500 هزار اصله نهال غیرمثمر شامل آتریپلکس، تاغ، قره داغ و گز برای کاشت در مناطق بیابانی اشتهارد و نظرآباد کشت می شوند.

وی افزود: عملیات کشت این گونه که منظور حفظ پوشش گیاهی با گونه های بومی و سازگار این مناطق انجام می شود در سطح 1500 هکتار اجرا می شود.

فرضی ادامه داد: همچنین 500 هزار اصله نهال دیگر شامل گونه هایی همچون گردو، داغ داغان، عرعر، چنار، سنجد، گلابی وحشی، بنه و بادام تلخ برای عرصه های دیگر نقاط استان و افزایش سرانه فضای سبز در هفته منابع طبیعی توزیع می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: نهالستان بزرگ کرج دارای ایزو9001 مدیریت کیفیت و 14001 مدیریت زیست محیطی است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار