کد خبر: 832964
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری باید یکی از اولویت‌های اصلی خود را بررسی مشکلات و نیازهای بانوان و رفع آنها قرار دهد.

مریم قهرمانی‌صارم با اشاره به ضرورت توجه ویژه به نیازها، مشکلات و تلاش برای برآورده کردن خواسته‌های بانوان در کلانشهر کرج اظهار داشت: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند که به واسطه نقش مادری و وظیفه تربیتی، در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی فرزندان و آینده‌سازان ایران اسلامی اثرگذاری بسیار زیادی در یک جامعه دارند.

وی افزود: بنابراین باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم را برای دختران به عنوان مادران فردا و همچنین مادران فعلی در جامعه فراهم کنیم، چرا که در صورت عدم فراهم‌سازی این امکانات و برطرف کردن نیازهای آنها، نمی‌توانیم از مادران انتظار داشته باشیم که با تمرکز مطلوب به تربیت فرزندان خود بپردازند.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بنابراین باید در کنار فراهم‌سازی شرایط لازم برای فعالیت‌های این قشر، نیازهای آنها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... را برطرف کنیم.

قهرمانی‌صارم گفت: به طور قطع در این حوزه مدیریت شهری وظائف سنگین و خطیری را در مناطق مختلف کشور به ویژه کلانشهرها بر عهده داشته و باید در راستای ارتقای سطح مهارت‌های زندگی از طریق امکانات در اختیار، بیشتر تلاش کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانوان و دختران کشورمان به ویژه در کلانشهرهای پر جمعیت مانند کرج، مشغول تحصیل و یا کار هستند و بخش زیادی از آنها به طور همزمان تحصیل و کار می‌کنند، افزود: بنابراین یکی از نیازهای اصلی آنها در زندگی ماشینی امروز، فراهم‌سازی امکانات فرهنگی، رفاهی و ورزشی است.

قهرمانی‌صارم گفت: به عنوان نمونه مادری که همزمان در زندگی شهری و ماشینی امروز کار کرده و مشغول به تحصیل است، اگر در از امکانات ورزشی و رفاهی برخوردار نشود، نمی‌تواند با سلامت جسمی کامل و همچنین تقویت فکری و روحی وظائف مادری خود را انجام دهد.

وی اظهار داشت: بنابراین یکی از اصلی‌ترین نیازهای امروز بانوان کرجی پس از ایجاد امکانات آموزشی و همچنین فرصت‌های شغلی، فراهم‌سازی زیرساخت‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی سالم است.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج افزود: در حال حاضر منطقه غرب کرج نیاز به احداث پارک بانوان دارد و با توجه به بعد مسافتی با پارک بانوان واقع در جهانشهر قطعا احداث پارک در شرق شهر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری افزود: به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر در جلسات مختلف و به ویژه در زمان بررسی لوایح بودجه، بارها به این موضوعات اشاره کرده و تاکید داشتم که نیازهای فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی بانوان باید در مدیریت شهری به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.

 

ضرورت افزایش پارک‌های ویژه بانوان در کرج

 

قهرمانی‌صارم با اشاره به افتتاح پارک بانوان ریحان در محدوده شرقی کرج اضافه کرد: احداث پارک بانوان در فردیس جانمایی شده است و لازم است با جدیت بیشتری احداث آن در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به محدودیت‌های احداث پارک بانوان از حیث رعایت عدم اشرافیت و سایر موضوعات گفت: جانمایی پارک بانوان با محدودیت‌هایی همراه است، بحث همجوار نبودن با ساختمان‌های بلند مرتبه و توجه خاص به طرح تفصیلی از محدودیت‌های این امر است، اما با این همه انتظار می‌رود تعداد این پارک‌ها به جهت دسترسی سهل‌تر و استفاده بانوان افزایش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: به طور قطع تلاش می‌کنیم در مدت باقی مانده از دوره چهارم شورای شهر، موضوعات مربوط به بانوان را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم، تا طرح‌هایی که از ابتدای این دوره مد نظر قرار داشت به سرانجام برسد.

وی در پایان تاکید کرد: مدیران نمی‌توانند نسبت به نیازها، مشکلات، کاستی‌ها و زیرساخت‌‌های مربوط به قشر بانوان بی‌تفاوت باشند و به طور قطع غفلت در این حوزه‌ها، مشکلات و هزینه‌های بسیاری را به جامعه و کشور تحمیل می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار