کد خبر: 832961
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز:
مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: مبارزه با قاچاق کالا پیش شرط حمایت از تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ابراهیم نورزی‌فر به اهمیت رونق اقتصادی در توسعه جامعه اشاره و افزود: مقام معظم رهبری سال‌هاست که به صورت ویژه به موضوع اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: چندین سال پی در پی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نام‌گذاری سال‌ها با عناوین و مسائل اقتصادی اقدام‌ می‌کنند، آنچه که حائز اهمیت است اقدام عملی در این حوزه است چرا که برنامه‌ریزی به تنهایی نمی‌تواند بستر رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه ورود و قاچاق کالای خارجی به کشور از جمله عواملی است که مانع توسعه اقتصادی کشور می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات اقتصادی را رونق تولید داخلی عنوان کردند در حالی که با ورود کالای قاچاق به کشور روز به روز وضعیت تولید داخلی بدتر می‌شود.

نورزی‌فرگفت:  مردم با خرید کالای خارجی و قاچاق ضربه محکمی به اقتصاد کشور وارد می‌کنند، ضربه‌ای که نتیجه ای جز بیکاری و تعطیلی کارخانجات داخلی ندارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه البرز در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت آگاه‌سازی و فرهنگسازی مردم از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی دادن به مردم آن‌ها را به خرید تولید داخلی تشویق کنند و با بسیج افکارعمومی، مانع خرید کالاهای خارجی شوند.

وی تاکید کرد: همچنین رسانه‌ها می‌توانند با نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف کردن در جامعه به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

این مسئول در ادامه به رواج تجمل‌گرایی در جامعه اشاره کرد و گفت: تجمل‌گرایی راهبرد اساسی کشورهای بیگانه برای افزایش مصرف کالای خارجی است لذا رسانه‌ها باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و با آموزش  و ارائه الگوی مصرف خانواده، راه دشمنان را برای رسیدن به این هدف ببندند.

نورزی‌فر در پایان گفت: عرصه اقتصادی نیز مانند دیگر عرصه‌ها نیازمند مجاهدت است و در این عرصه یک عزم ملی لازم است لذا مسئولان، رسانه‌ها و مردم باید دست به دست هم دهند تا زمینه رونق اقتصادی کشور فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار