کد خبر: 832944
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: براساس ارزیابی های انجام شده ، بیش از 80 درصد دستگاه های اجرایی استان در مطالعه و به کارگیری تبصره های منشور حقوق شهروندی در تکریم ارباب رجوع عملکرد مثبتی دارند.
امیر بینایی در نشست صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، گفت: بعد از رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط ریاست جمهوری ، تبصره های این منشور از سوی استانداری به دستگاه های اجرایی استان سمنان ابلاغ شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: به دستگاه های اجرایی فرصت داده شد تا با مطالعه دقیق منشور حقوق شهروندی، تبصره هایی که با مسایل کاریشان مرتبط است را شناسایی و برای افزایش رفاه اجتماعی و احترام به حقوق مردم به کار گیرند.
وی گفت: پنج هزار جلد کتاب حقوق شهروندی با هدف توسعه و ترویج عفاف و صیانت از حقوق شهروندی در 2 ماه گذشته به نهادهای آموزشی ،فرهنگی و اجرایی استان سمنان اهدا شد.
بینایی افزود: هدف از اجرای برنامه های فرهنگی همانند توزیع کتاب های حقوق شهروندی در استان سمنان، افزایش عفت عمومی و ترویج مسایل اخلاقی در جامعه است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: در 2 ماه گذشته دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کتاب های قابل توجه ای را به مدارس ،حوزه های علمیه ، دستگاه های اجرایی و موسسه های آموزش عالی استان اهدا کرده است و این نهاد فرهنگی و اجتماعی آمادگی دارد با برنامه ریزی هدفمند کتاب های حقوق شهروندی دربین آحاد مردم نیز توزیع کند.
بینایی، با بیان این که ،ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی توسعه وترویج عفاف وصیانت از حقوق شهروندی را برعهده دارد،خاطر نشان کرد:در این راستا تفاهم نامه هایی با صدا و سیمای مرکز سمنان با عنوان برنامه ریحانه منعقد شد.
وی ادامه داد: نقش سازمان های مردم نهاد در ترویج فرهگ عفاف و حجاب بسیار تاثیرگذار است و در سال جاری از سمن های تولید کننده نوشت افزار که محصولات با نمادهای حجاب و عفاف به فروش می رساندند، حمایت های قابل توجه ای به عمل آمد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی استان سمنان موظف به اجرای برنامه های صیانت از حقوق شهروندی و افزایش عفاف در بین کارکنان خود هستند و 23 دستگاه اجرایی نیز براساس مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی، علاوه بر نقش درون سازمانی وظایف برون سازمانی نیز به منظور فرهنگ سازی حقوق شهروندی برعهده دارند.
در این نشست علی ملازاده جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی وزرات کشور، محمد رضا خباز استاندار، محمود قنبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند و مسوولان استان گزارشی از عملکرد خود را در حوزه صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی ارایه دادند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بیست و نهم ماه آذر سال 95 منشور حقوق شهروندی را شامل 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرایی و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن امضا و رونمایی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار