کد خبر: 832943
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
معاون اشتغال کمیته امداد استان:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: این نهاد برای 341 مددجو در 9 ماه سال 95 اشتغال ایجاد کرده است.

علیرضا خدابنده افزود: کمیته امداد استان سمنان با پرداخت 46 میلیارد و 425 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی، برای 341 مددجو زیر حمایت خود شغل ایجاد کرد و هدف اداره کل کمیته امداد استان سمنان از اجرای طرح های اشتغال زایی و کار آفرینی ، کاهش محرومیت های اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی بوده است.
خدابنده با بیان اینکه 31 میلیارد و 720 میلیون ریال از تسهیلات پرداختی توسط بانک های عامل تامین شده است، افزود: بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات، 213 شغل جدید برای مددجویان استان سمنان در سال 95 ایجاد کردند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: 55 درصد از طرح‌های اشتغال زایی کمیته امداد استان امسال برای 189 مرد و 152 زن سرپرست خانوار اجرا شده است که نشان می دهد 45 درصد اشتغالزایی کمیته امداد استان سمنان در سال 95 برای زنان بوده است.
وی اضافه کرد: توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همواره در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد، و تاکنون 40 درصد از طرح‌های اشتغال زایی در مناطق محروم استان سمنان اجرا شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: کمیته امداد از ابتدای فعالیت تا کنون 12 هزار و 458 شغل را در استان ایجاد کرده و هم اکنون 2 هزار و 222 طرح اشتغال زایی دراستان سمنان زیر نظارت این نهاد قرار دارد که تلاش می شود با بازدیدهای مستمر از طرح‌ها ،به پایداری و رونق کسب و کار مددجویان کمک شود.
خدابنده با اشاره به اینکه در سال‌ 95 تعداد پنج هزار و 356 مورد بازدید از طرح‌های اشتغال انجام شده است، گفت: ناظران فنی با بازدید از طرح‌ها، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به منظور ارتقای کیفی و کمی محصولات به مجریان طرح‌ها ارائه کردند.
وی، شناسایی استعدادها، آموزش فنی و تخصصی، اعطای تسهیلات و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی را از جمله مراحل ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: کمیته امداد تمام تلاش خود را برای خودکفایی مددجویان زیر حمایت به کار گرفته است و با همکاری مسوولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، قصد دارد مسیر توانمندی و خوداتکایی خانواده‌های آسیب پذیر را هموار کند.
بیش از 12 هزار و 300 خانواده در استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که 9 هزار و 70 خانواده مستمری دریافت می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر