کد خبر: 832885
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع
این که می بینیم امروز جوانان از ایران،افغانستان،پاکستان و... خود را به جبهه های نبرد در سوریه میرسانند نشانگر این است که فلسفه ی دفاع از حرم و چرایی آن برای جوانان شیعه جا افتاده است.
به گزارش صبح قریب، شاهین سپهری مشاور جوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع در اولین یادواره ی بزرگ شهدای جهان وطن با تبیین بنیادین عالم و جبهه بندی ها  در دو قطبی جبهه ی حق و باطل به بیان ریشه ی مباحث جهان آفرینش مبتنی بر نبرد خیر و شر پرداخت و بحث حق و باطل را مهم ترین منشا رخدادهای متضاد جهان از بدو خلقت تا پایان جهان عنوان کرد. شاهین سپهری در ادامه مصداق عینیت یافته ی آرایش تقابل این صفوف را در عصر کنونی در موضوع سوریه و تکفیر عنوان کرد و بیان داشت :این که می بینیم امروز جوانان از ایران،افغانستان،پاکستان و... خود را به جبهه های نبرد در سوریه میرسانند نشانگر این است که فلسفه ی دفاع از حرم و چرایی آن برای جوانان شیعه جا افتاده است.

  ایشان با بیان تفاوت های جبهه ی حق و باطل و تبیین وجوه تفوق و علل پیروزی جبهه ی حق ،خداجویی،حقیقت طلبی،آرمانگرایی و گذشته ی سرخ و آینده ی سبز را از سرمایه های مثال زدنی این جبهه برشمردند و عنوان کردند جبهه ی حق مرز قومی و نژادی نمی شناسد.

  مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحرکات پیچیده ی استعمار در سده های اخیر عنوان نمود:هرچه بیشتر پیش میرویم شاهد آن هستیم که تلاش استکبار در جهت انحراف شیعه ؛بی ثباتی کشورهای اسلامی، القای ناکارآمدی تئوری انقلاب اسلامی شدت میگیرد و هرکجا بیداری اسلامی شکل گرفته تلاش در جهت ایجاد حاشیه و به چالش کشیدن آن اولویت اصلی جریان تمامیت خواه استکبار بوده است. عضو هیئت مدیره بنیاد فرهنگی صبح قریب با اشاره به ضرورت هوشیاری فرزندان حقیقت جوی شیعه عرضه داشت:امروز اگر استکبار و شگردهای او را خوب نشناسیم و برای پدافند آن اقدام موثر و در زمان خود را نداشته باشیم خود تهاجمی کمترین اثر منفی است که در تقدیر فردی و اجتماعی ما آشکار خواهد شد و از یک نقطه به بعد دیگر نیازی به هزینه کرد و حملات مستقیم عمال شیطان نمی باشد. عضو گروه مدیران راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح موقعیت شناسی امام راحل که تشکیل هسته های مقاومت در جهان اسلام را فرمانی موثر و راهبردی و چراغ راه شیعیان و حق طلبان عالم قرار دادند بیان کردند: امروز محور مشترک مبارزه حق طلبان عالم نابودی استکبار جهانی با محوریت اسرائیل است و گفتمانی که این امر را محقق میسازد گفتمان مقاومت است که به پشتوانه 2عنصر نفی سلطه و ولایت بر اساس وعده ی الهی پیروزی مستضعفین عالم را رقم می زند. شاهین سپهری در تشریح برکات بسیج جهانی در دفاع از حریم اهل بیت و محو جریان کفر وحشی شکل گرفته حق طلبان افغانستانی و ایرانی را دارای مشترکات مختلف فرهنگی و ارزشی قلمداد کرد که وجود این فضا هماهنگی و تعامل سازنده ای متاثر از وحدت کلمه در رویارویی با داعش به وجود آورده است. ایشان با اشاره به وجود کارنامه ی درخشان شهدای افغانستانی در 8سال دفاع مقدس و شهدای ایرانی در جهاد اسلامی افغانستان اظهار امیدواری کرد تا با گسترش تعاملات منطقه ای و همکاری جوانان دو کشور فرهنگ جهادی و نظام حرکت های جهادی علی الخصوص با محوریت آموزش مدیریت و اردوهای جهادی بیش از پیش به جوانان افغانستانی منتقل شود تا شاهد تشکیل و تقویت بیش از پیش حرکت های جهادی در عرصه ی بین الملل بود.

  فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع سپاه محمد رسول الله (ص) با تقدیر از ابتکار در نامگذاری یادواره ی شهدا به نام شهدای جهان وطن ،تلاش جهت جهانی سازی مفاهیم متعالی دین اسلام از جمله عدالت،نیکی، خیر خواهی و آزادی و برابری در گستره ی جهانی را از کارکردهای مهم جهان وطن برشمرد و شهدای فاطمیون و مدافع حرم را شهدای جهان وطن نامیدند و این بزرگمردان را انسانهایی خواند که عرفان را از سطح نظر به عمل رساندند و از آمنوا به عملوا الصالحات گذر کردند .

  این فعال جهادی با تذکر ضرورت توجه بیش از پیش به مناطق تکفیر زده اشاره داشت:نبرد در سوریه هنوز به پایان نرسیده و حال وقت آن است تا رزمندگان جبهه های جهاد سخت در قامت جهادگران عرصه ی سازندگی برای بازسازی و ارتقا سطح زندگی برادران آسیب دیده در سوریه و عراق بسیج عمومی بازسازی را ایجاد کنند که تامین امنیت مردم پایه ی کشورهای تکفیر زده با تقویت بنیان های معیشتی و اقتصاد با رویکرد مقاومتی امکان پذیر است و غفلت از تقویت اقتصاد و امید به زندگی در مردم این مناطق خود به خود اثری بدتر از خواسته ی جبهه ی باطل در این مناطق خواهد داشت.

  یادواره شهدای جهان وطن جمعه شب 24 دی ماه در مجتمع انصار الامام کرج و همکاری گروه های مختلف فرهنگی و ارزشی و با محوریت هیئت موج الحسین(ع) که متشکل از شیعیان افغانستانی است برگزار گردید. این مراسم باشکوه با استقبال هزاران نفر از شیعیان افغانستانی و ایرانی و با حضور خانواده شهدای مدافع حرم شکل گرفت که شاهین سپهری فرمانده قرارگاه جهادی تداوم دفاع و حاج میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در آن حضور و به سخنرانی و مرثیه سرایی پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار