کد خبر: 832883
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰


انتخابات رياست جمهوري فرانسه در سال 2017 همراه با نگراني هايي است كه اهل سياست آن را پنهان نمي كنند. ظاهرا پس از راي خروج انگليس از اتحاديه اروپا و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئيس جمهور امريكا، اين بار نوبت فرانسه است كه با چرخشي غير متعارف جهان را شگفت زده كند.

ظاهر امر نشان مي دهد كه شهروندان فرانسوي از سياست هاي سنتي و تكراري دولتمردان در قالب دو حزب سوسيال ها و جمهورخواهان خسته شده اند و فضاي ديگري را پيگيري مي كنند. از طرفي تاكيد افراطي بر اتحاديه گرايي و خروج از حس ملي گرايي و وطن پرستي سبب شده تا مردم كشورهاي اروپايي واكنش هاي منفي و ضد از خود نشان دهند. زيرا معتقدند كه از هويت اصلي خود دور شده و در فضاي نامشخص رها شده اند.

اين موضوع باعث شده تا تمايل به سياست ها و شخصيت هاي ملي گرا، حتي افراطي افزايش پيدا كند. فرانسه در حال حاضر در چنين فضايي قرار دارد و از آنجايي كه در آستانه انتخابات قرار دارد، نگراني هاي فراواني را در ميان دولتمردان ايجاد كرده است. در حال حاضر حزب و گرايش ملي گرايي افراطي در اين كشور به شدت تقويت شده و مورد حمايت شهروندان فرانسوي قرار گرفته است.

در همين زمينه مشاور نامزد جناح راست میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور طی اظهاراتی باز دیگر از موضع مصمم فیون در مخالفت با پذیرش مهاجران و پناهجویان بیشتر در خاک فرانسه تأکید کرد. فار در اين باره نوشت: نامزد جناح راست میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری 2017 این کشور طی اظهاراتی بار دیگر بر موضع خود در خصوص عدم پذیر مهاجران بیشتر در خاک فرانسه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به رغم درخواست‌های مکرر آلمان از فرانسه برای همبستگی با مهاجران و پناهجویان، «برونو لومر» از مشاوران «فرانسوآ فیون» نامزد جناح راست میانه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد» آلمان طی اظهاراتی اعلام کرد: «فرانسوآ فیون در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مانع پذیرش مهاجران بیشتر در خاک فرانسه خواهد شد چرا که فرانسه از لحاظ اقتصادی و سیاسی قادر به این امر نیست.»

بر اساس این گزارش، فرانسه طی 11 ماه نخست سال 2016 میلادی حدود 78 هزار مورد متقاضی پناهندگی را در خود جای داده است که این میران در مقایسه با سال پیش از آن 10 درصد افزایش داشته است. پس از برگزاری انتخابات مقدماتی جناح راست میانه فرانسه در ماه نوامبر گذشته، «فرانسوا فیون» که از او به عنوان یک سیاستمدار لیبرال-محافظه‌کار نام برده می‌شود، توانست به عنوان نامزد این جناح در انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه که طی ماه‌های آوریل و مه 2017 برگزار خواهد شد، معرفی شود.

فیون در قبال مسلمانان و مهاجران مواضع تندی گرفته و خواستار محدود شدن ورود پناهجویان به فرانسه شده و گفته است که فرانسه نباید به کشوری «چند فرهنگی» تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار