کد خبر: 832825
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
برگزاري اولين نشست شوراهاي استاني جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي
جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي نوپاست و تازه چند هفته‌اي است كه شكل گرفته اما كساني كه جبهه را تشكيل داده‌اند، نه نوپا هستند و نه تازه‌كار. آدم‌هاي سياسي،فرهنگي و مردمی، با كوله‌باري از تجربه‌ها و فراز و نشيب‌هاي مديريتي و فرهنگي و سياسي و با وجه اشتراك قدرتمندي همچون دغدغه‌مندي براي انقلاب و نظام گرد هم آمده‌اند تا بتوانند در انتخابات 96 به كمك مردم بهبود وضعيتي و تغيير مثبتي در كشور پديد آورند.
جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي نوپاست و تازه چند هفته‌اي است كه شكل گرفته اما كساني كه جبهه را تشكيل داده‌اند، نه نوپا هستند و نه تازه‌كار. آدم‌هاي سياسي،فرهنگي و مردمی، با كوله‌باري از تجربه‌ها و فراز و نشيب‌هاي مديريتي و فرهنگي و سياسي و با وجه اشتراك قدرتمندي همچون دغدغه‌مندي براي انقلاب و نظام گرد هم آمده‌اند تا بتوانند در انتخابات 96 به كمك مردم بهبود وضعيتي و تغيير مثبتي در كشور پديد آورند.
به تازگي اولين نشست شوراهاي استاني اين جبهه برگزار شد؛ نشستي كه آيت‌الله موحدي‌كرماني مهمان ويژه آن بود و غير از او، حجت‌الاسلام رحيميان، رئیس‌هیئت مؤسس جبهه مردمي انقلاب اسلامي نيز به سخنراني پرداخت. همچنين در اين نشست ابتدا مرضيه وحيد‌دستجردي، سخنگوي جبهه توضيحاتي ارائه كرد.
روابط عمومي و تبليغات جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي اعلام كرد كه اولين نشست شوراهاي استاني اين جبهه روز پنج‌شنبه۲۳ دي‌ماه از ساعت ۸صبح برگزار شد. در اين نشست ۳۶۲ نفر از اعضاي شوراهاي استاني و اعضاي هيئت مؤسس جبهه مردمي حضور داشتند و آيت‌الله موحدي كرماني نيز به عنوان مهمان ويژه جلسه دقايقي به سخنراني پرداخت، البته آنها فقط گوينده نبودند و در ادامه اين نشست كه در واقع براي بحث و تبادل‌نظر درباره ساختار و سازمان جبهه و برنامه‌هاي آن تشكيل‌ شده بود، اعضاي شوراهاي استاني جبهه مردمي نيروهاي انقلاب نيز به طرح نقطه‌نظرات خود پرداختند. از جمله مسائلي كه در اين نشست مورد بحث قرار گرفت، تشكيل مجامع شهرستاني و سپس مجمع ملي بود كه قرار است در نيمه اول بهمن‌ماه برگزار شود.
همچنين درباره نحوه سازماندهي و تشكيل مجامع اقشار و صنوف مختلفي كه براي پيوستن به جبهه اعلام آمادگي كرده‌اند، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و مقرر شد مجامع 22 قشر، صنف و تشكل سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي تشكيل و نمايندگان خود را براي حضور در مجمع عمومي معرفي كنند.

  بايد همه همت خود را براي تغيير وضع موجود به كار بنديم
مرضيه وحيددستجردي سخنگوي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» در اولين نشست شوراهاي استاني اين جبهه که در مجتمع فرهنگي آدينه برگزار شد، اظهار داشت: بر هيچ‌كس پوشيده نيست در وضعي قرار داريم كه آنچه انتظار داريم نمي‌بينيم و آنچه انتظار نداريم مي‌بينيم، لذا شرايط به ‌هيچ‌ عنوان مطلوب نيست. وي ادامه داد: امروز در هر خانه‌اي وقتي سؤال از مشكلات مي‌كنيم، مسئله بيكاري مطرح مي‌شود و در كنار آن ركود بي‌سابقه و تبعيض در جامعه باعث شد ما در كنار هم قرار گيريم و براي تغيير در وضع موجود به وظيفه خود عمل كنيم. سخنگوي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» افزود: اين جبهه، جبهه گفتمان عدالتخواهي، تبعيض‌ستيزي و مردمسالاري است و بايد همه همت خود را براي تغيير وضع موجود به كار بنديم.
   رئیس‌جمهور بی‌تفاوت به غارت بین‌الملل نمی‌خواهیم
آيت‌الله موحدي‌كرماني دبير كل جامعه روحانيت مبارز نيز در اين نشست با اشاره به نقش شوراي نگهبان در انتخابات آتي، اظهار كرد: هركس تأييدصلاحيت شود وارد رقابت مي‌شود و انتخاب بين صالح و اصلح خواهد بود. بايد بگرديم و اصلح را پيدا كنيم و به او رأي دهيم، اين‌يك وظيفه است و گام برداشتن در اين مسير عبادت محسوب مي‌شود. دبير كل جامعه روحانيت مبارز افزود: شوراي محترم نگهبان حداقل صلاحيت را لحاظ مي‌كند اما ما بايد دنبال حداكثر صلاحيت باشيم، بايد بگرديم و نزديك‌ترين گزينه به رهبري را از نظر ثبات، روحيات، بينش، شجاعت، بي‌اعتنايي به دنيا و ساده‌زيستي و عدل پيدا كنيم.
آيت‌الله موحدي‌كرماني، گفت: ممكن است افرادي آدم‌هاي خوبي باشند اما مقبوليت نداشته باشند و رأي نياورند پس بايد همه شرايط را براي رسيدن به گزينه اصلح در نظر گرفت.
وي تأكيد كرد: نمي‌خواهيم كسي رئيس‌جمهور شود كه نسبت به پول‌هاي غارت‌شده بيت‌المال بي‌تفاوت باشد بلكه كسي را مي‌خواهيم كه پول‌ها را به بيت‌المال برگرداند و جلوي سوءاستفاده‌ها و رانت‌خوارها را بگيرد.

  وضعیت اشتغال در کشور فاجعه است
حجت‌الاسلام‌ محمدحسن رحيميان رئيس هيئت مؤسس «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» در ابتداي برنامه ضمن تسليت به مناسبت ارتحال آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام به تبيين فلسفه و اهداف شكل‌گيري جبهه مردمي پرداخت و با تشريح وضعيت موجود اظهار كرد: اينك ما در ليله‌القدر تاريخ اسلام هستيم و شاهديم كه هيچ زماني مانند امروز تقابل جبهه حق و باطل در دنيا وجود نداشته و پيشرفت فناوري نيز به‌عنوان ابزاري در اختيار جبهه باطل قرار گرفته اما در مقابل به لطف خداوند متعال و نقش امام راحل و رهبري در جبهه حق ميليون‌ها انسان جان‌بركف براي دفاع از اسلام و ولايت حضور دارند.
وي افزود: طي اين سال‌ها شاهديم دولت‌هايي آمده‌اند اما برخلاف ادعاي خود در عمل مطالبات رهبر انقلاب بر زمين‌مانده و كشور با مشكلات جدي روبه‌رو است، در چنين شرايطي وظيفه سنگيني بر دوش ماست تا به شعار محوري نظام اسلامي كه همانا خدمت است به‌طور كامل عمل كرده و غفلت‌هاي صورت گرفته را جبران كنيم.
رئيس هيئت مؤسس «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» به وضعيت نامناسب معيشت مردم اشاره کرد و گفت: وضعيت اشتغال در كشور فاجعه است، آسيب‌هاي اجتماعي افزايش‌ يافته و در عين حال دشمن در عرصه فرهنگ مي‌تازد. در چنين شرايطي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب ايجاد شده و مهم‌ترين مسئله را خدمت بر اساس عقلانيت، معنويت و اخلاص مي‌داند. اين جبهه يك حركت فراگير است تا مسير نظام در جهت رهنمودهاي رهبر انقلاب به حل مشكلات مردم و خدمت منجر شود.
رحيميان ادامه داد: تفرقه و تشتت نبايد تكرار شود و راه‌حلي نداريم جز آنكه زير يك چتر قرار گيريم. اين جبهه با گسترش در سراسر كشور تلاش مي‌كند تا مردم متوجه شوند كه اين جريان هدفي جز خدمتگزاري به مردم و نظام ندارد. توجه به نسل سومي‌ها از اولويت‌هاي ماست و بايد تلاش كنيم نقش برجسته آنان مورد غفلت قرار نگيرد چراكه با فعال شدن آنان حل مشكلات با سرعت بيشتري انجام خواهد پذيرفت.
گفتني است اخيراً احزاب و تشكل‌هاي انقلابي كشور از تأسيس جبهه‌ مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي به‌‌رياست حجت‌الاسلام رحيميان اعلام حمایت كردند. اعضاي هيئت مؤسس اين جبهه را يحيي آل‌اسحاق، مهدي چمران، حميدرضا حاجي‌بابايي، رضا روستاآزاد، محمود خسروي‌وفا، مهدي محمدي، عليرضا مرندي، نادر طالب‌زاده و مرضيه وحيد‌دستجردي تشكيل مي‌دهند. پس از اعلام موجوديت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي 360 نفر چهره ملي كشور اعم از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، فرهنگيان و چهره‌هاي شاخص مذهبي و اقشار مردم از اين جبهه حمايت كردند. ضعف عملكرد اقتصادي دولت روحاني، بالا رفتن آمار بيكاري، بالا رفتن آمار آسيب‌هاي اجتماعي، بي‌بند و باري فرهنگي و بي‌توجهي به اولويت‌هاي معيشتي و سياسي كشور باعث شده تا دلسوزان نسبت به ادامه روند موجود احساس نگراني كنند. نتيجه اين احساس تشكيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي است كه البته هنوز در آغاز راه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار