کد خبر: 832802
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به نرخ متوسط مصرف برق مشترکان بخش خانگی استان به میزان ماهیانه حدود هزار و 600 تا 700 کیلو وات ساعت، گفت: این رقم در کشور دست‌کم به 2 هزار کیلو وات ساعت می رسد.
سید محمد موسوی زاده افزود: نرخ متوسط مصرف برق در استان سمنان در بخش خانگی به نسبت میانگین کشوری حدود 300 کیلو وات ساعت کمتر و مصرف برق در استان سمنان به نسبت میانگین نرخ جهانی، حدود 900 کیلووات ساعت بیشتر است.
وی، به ترکیب مصرف برق در استان سمنان اشاره و با مثبت ارزیابی کردن ترکیب مصرف انرژی برق، افزود: حدود 70 درصد از انرژی برق صرف بخش تولید می شود که شامل 50 درصد صنعت و 20 درصد کشاورزی است.
وی، با اشاره به تعرفه های کنونی برق در بخش های مختلف، گفت: دولت در زمان حاضر حدود 50 درصد به مردم در تعرفه های برق مصرفی یارانه اختصاص می دهد و این در حالی است که برای خرید از نیروگاه‌ها و بخش خصوصی و سرمایه گذاران، بیش از 16 برابر متوسط تعرفه کنونی، هزینه پرداخت می کند، ضمن اینکه دولت هم اکنون در نقاط گرمسیری که مصرف برق بالایی دارند یارانه قابل توجهی اختصاص می دهد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، به تعادل در مصرف و هزینه برق به عنوان یک تکلیف توجه شده است، بیان کرد: در این برنامه پیش بینی شده تا تعرفه ها در بازه زمانی پنج تا 6 ساله افزایش یابد و به قیمت تمام شده برسد.
موسوی زاده افزود: با وجود پرداخت یارانه از سوی دولت به مردم بابت مصرف انرژی، این شرکت توزیع برق مطالبات زیادی دارد و هم اکنون برخی مشترکان خانگی و صنعتی هستند که حدود 10 دوره قبض مصرفی خود را پرداخت نکرده و به اخطارها نیز توجهی ندارند.
وی اضافه کرد: مردم باید توجه داشته باشند که قبض مصرفی خود را در زمان مقرر تعیین شده پرداخت کنند تا توزیع برق نیز قادر باشد تا در ارایه خدمات به بهترین شکل عمل کند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، از تلفات برق و خاموشی به عنوان دو شاخص مهم در صنعت برق دنیا یاد کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در این بخش الگوی کشوری است.
موسوی زاده با بیان اینکه فرآیند تلفات و ضایعات شبکه توزیع برق در استان در 10 سال گذشته تاکنون از 10 به 7.5 درصد کاهش یافته، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متوسط تلفات و ضایعات شبکه توزیع برق در کشور 11 درصد است.
وی افزود: هم اکنون متوسط نرخ خاموشی به ازای هر مشترک در کشور هزار دقیقه در سال و در استان سمنان کمتر از 450 دقیقه است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، از اجرای برنامه های مختلف برای کاهش خاموشی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون اجرای طرح خط گرم یا اصلاح و تعمیرات با شبکه برق‌دار در دستور کار قرار گرفته و با فراهم شدن زیر ساخت های لازم عملیاتی می شود.
موسوی زاده افزود: در این طرح، اصلاح، تعمیرات و توسعه شبکه بدون قطع برق در شبکه انجام می شود و این کار نیازمند فراهم کردن زیر ساخت، لوازم و آموزش به کارکنان است که در این زمینه، خرید بخشی از تجهیزات انجام شده و بخشی دیگر نیز در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: هر چند با اجرای این طرح میزان زیان و هزینه های شرکت افزایش می یابد، ولی به دنبال فراهم کردن رضایت بیشتر مشترکان و مردم هستیم و امیدواریم تا پایان امسال و سال آینده اجرای طرح خط گرم در استان سمنان عملیاتی شود.
این مقام مسئول، با بیان اینکه هنر شرکت توزیع برق استان سمنان این است که منابع محدود خود را به موارد محدود اولویت‌دار اختصاص دهد، افزود: اجرای رزمایش خدمت متعالی یا همان طرح ضربتی و جهادی برای کاهش خاموشی ها از دیگر برنامه هایی است که در شرکت عملیاتی شده است.
وی از ادامه یافتن رزمایش‌های خدمت متعالی در سمنان به همت متخصصان صنعت توزیع برق استان سمنان خبر داد و گفت: این رزمایش‌ها به منظور اصلاح و بهینه‏ سازی شبکه‏ ها و تأسیسات توزیع برق به اجرا درآمده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با بیان اینکه اجرای این رزمایش‌ها، کاهش خاموشی و پایداری و افزایش ضریب اطمینان شبکه ها را به دنبال داشته است، گفت: در مناطقی که نیاز است تا حجم وسیعی از شبکه ها و تجهیزات برقی بهینه سازی و اصلاح شود، درقالب طرح جهادی ضربتی و در مدت یک روزکاری، برنامه های پیش بینی شده به انجام می رسد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، به بسیج امکانات، تجهیزات فنی و مهندسی و نیروی انسانی عملیاتی و پشتیبانی شرکت توزیع برق برای انجام هر رزمایش اشاره کرد و گفت: برای انسجام بیشتر و کسب آمادگی برای مواقع اضطراری و بحران، در برخی از این برنامه ها، از استان‌های معین نیز بهره گیری شده است.
در سال گذشته در استان سمنان بیش از 98 میلیارد ریال عملیات اصلاح، بهینه سازی و پایداری شبکه از سوی شرکت توزیع برق اجرایی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر