کد خبر: 832800
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
همزمان با سراسر کشور،
همزمان با بهره برداری ویدیو کنفرانسی از یک هزار تخت روان پزشکی در کشور توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز شنبه ، 16 تخت نیز در بیمارستان امام حسین (ع) به بهر ه برداری رسید.
سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شاهرود در آیین بهره برداری این تخت ها که با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، گفت: با بهره برداری از این تخت ها ، تعداد تخت های روان پزشکی این دانشگاه به 32 تخت افزایش یافت.
وی با بیان این که تا کنون برای راه اندازی این بخش 729میلیون ریال هزینه شده است ، گفت : تا پیش از این بخش بستری روان پزشکی بیمارستان امام حسین (ع) بین زنان و مردان مشترک بود، اما با بهره برداری از این تخت ها، بخش زنان و مردان از هم جدا شد.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دو اتاق ایمن نیز در بیمارستان امام حسین (ع) برای بیماران پرخاش گر ساخته شده است که در این آیین به بهره برداری رسیدند.
بهره برداری از کتابخانه بیمارستان امام حسین (ع) یکی دیگر از برنامه ها ی این آیین بود.
موسوی در این باره نیز گفت: این کتابخانه مجهز به سیستم wifi مرکزی، هشت دستگاه سیستم رایانه برای تحقیقات و پژوهش دانشجویان واینترنت رایگان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این کتابخانه یک هزارو 500 عنوان کتاب به زبان های لاتین و سه هزارو 500 کتاب هم به زبان فارسیی دارد.
در این آیین، بهره برداری از بخش تخصصی post ccu بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود هم آغاز شد.
این بخش 450 متر مربع مساحت و 13 تخت دارد و مجهز به امکانات سیستم مانیتورینگ ، مانیتور سانترال که قابلیت کنترل بیمار از ایستگاه پرستاری را دارد ، امکانات احیای قلبی شامل ترالی احیا و تجهیزات مورد نیاز ، الکتروشوک و دستگاه ECG است.
بیمارستان امام حسین (ع)، یکی از مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است که 130 هزار متر مربع مساحت و 25هزارو200 مترمربع زیر بنا در دو طبقه است.
این بیمارستان در شهریور 1378 با هشت اتاق عمل فعال و بخش ­های مختلف بستری و 313 تخت مصوب به بهره برداری رسید و اکنون به 18 بخش و 395تخت بیمارستانی ارتقا یافته است.
این بیمارستان مجهز به بالگرد ، دستگاه اکسیژن ساز مرکزی و دو دستگاه بی خطر ساز پسماند­های عفونی (اتوکلاو) است و سامانه تصفیه زیستی فاضلاب بروش هواده سطحی نیز دارد .
بیمارستان امام حسین (ع) اکنون دارای بخش ­های گوش و حلق و بینی، جراحی چشم، داخلی،جراحی عمومی، جراحی مغزو اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، اطفال، ارولوژی، ارتوپدی، نورولوژی، روانپزشکی، عفونی، نوزادان، دیالیز،NICU،CCU، ICU و نیز بخش ­های درمانگاهی و پاراکلینیکی می ­باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر