کد خبر: 832776
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به علت عدم وجود بانک اطلاعات سلولی و انجام پیوند آزمایشات HLE مغز استخوان و پیدا کردن مشابه سلولی بیماران این بانک در اصفهان راه اندازی می شود.

مدیر اجرایی خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره(س) اصفهان با اعلام اين خبر گفت: این خیریه به دنبال ایجاد بانک اطلاعات سلولی در یک تشکیلات هماهنگ بین هلال احمر، سازمان انتقال خون و دانشگاه علوم پزشکی و کمک خیران اصفهان است تا بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان به راحتی بتوانند با مراجعه به این بانک مشابه سلولی خود را پیدا کنند

سید اصغر رفیعایی بیان داشت: در حال حاضر تنها یک بانک اطلاعاتی سلولی در کشور دراستان تهران وجود دارد که متصل به شبکه بانک بین المللی است ودیگر استانها از این بانک محروم هستند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه هر ساله بیماران زیادی برای انجام پیوند مغز استخوان و پیدا کردن مشابه سلولی خود از اصفهان به تهران مراجعه می‌کنند و امکان انجام آزمایشات HLE در اصفهان وجود ندارد و همین مسئله بیماران را درگیر هزینه‌های بالایی کرده است بنابران ضرورت راه‌اندازی بانک اطلاعات سلولی در این استان احساس می‌شود.

مدیر اجرایی خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره(س) ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درصدد راه‌اندازی مرکز پیوند مغز استخوان است، اهمیت راه‌اندازی بانک اطلاعات سلولی را بیش از پیش فراهم ساخته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار