کد خبر: 832773
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
در ادامه زیان‌دهی سهام بانکها در بورس، بانک ملت هم با تعدیل منفی 75 درصدی، در شش ماهه نخست سال تنها توانست 3 ریال سود به هر سهم خود اختصاص دهد.
به گزارش روزنامه كيهان، مدیران این بانک اصل چهل و چهاری، در این وضعیت تنها به تغییرات مدیران شرکت‌های تابعه اکتفا کرده‌اند.
 
این در شرایطی است که انتظار می‌رفت با تغيير در مدیریت بانک ملت، عملکرد و برنامه‌های این بانک پنج هزار میلیارد تومانی دستخوش تغییرات مثبت و محسوس شود تا هم سهامداران آن از فعالیت‌های این بانک منتفع شوند و هم بانک قادر به ایفای تعهدات خود در قبال 85 هزار میلیارد تومان سپرده جذب شده باشد. اما آنچه که پس از این اقدام روی داد؛ تغییر ترکیب اعضای هیئت مدیره گروه مالی ملت بود. به طوری که با تغییر سه تن از اعضای هیئت مدیره این شرکت تابعه بانک ملت، غلامرضا زال پور مدیرعامل اسبق سرمایه‌گذاری صنایع بهشهر در پست مدیرعاملی گروه مالی ملت قرار گرفت. در راستای این تغییرات، زال‌پور نیز مدیران سابق گروه صنایع بهشهر را به گروه مالی ملت فراخواند و به موجب آن مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت توسعه صنایع بهشهر به عنوان قائم مقام گروه مالی ملت منصوب شد. اما تغییر دوم در بانک ملت بازهم مربوط به گروه مالی ملت و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت به عنوان بازوی اجرایی گروه مالی ملت در بازار سرمایه بود.
 
 با توجه به برخورداری شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت از پرتفوی 320 میلیارد تومانی، علیرضا کدیور مدیر سابق پرتفولیوی سرمایه‌گذاری بهشهر که  پس از خروج زال پور از «وصنا»، به ناچار از گروه صنایع بهشهر خارج و به عنوان معاون تامین مالی تامین سرمایه نوین منصوب شده بود، این بار به سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت فراخوانده و سکاندار این شرکت 300 میلیارد تومانی شد. 
 
بهرحال در شرایطی که انتظار می‌رود شاهد تلاش‌های مدیران بانک ملت در جهت تامین سود سهامداران و سپرده‌گذاران این بانک باشیم، برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از انتقال ساير مديران تامين سرمايه نوين به دليل تغييرات مديريتي بانك اقتصاد نوين به مجموعه گروه مالي ملت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار