کد خبر: 832762
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: 60 درصد دوربین‌های نظارتی راهداری در محورهای مواصلاتی شمال استان است و این مسئله عامل بازدارنده از تخلف در جاده‌های استان است.

علی رحمتی در گفت‌و گو با خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل با اشاره به اینکه دوربین‌های نظارتی اداره کل راهداری عامل بازدارنده از تخلف جاده‌های استان است، اظهار کرد: آمار تردد در 9 ماهه سال 95 نسبت به میانگین آمار سال گذشته 12 درصد افزایش یافته و این مسئله مستلزم توجه بیشتر مسؤولان به جاده‌های شمال استان است.

وی یادآور شد: علت اصلی تصادفات در جاده‌های شمال استان تصادفات ناشی از واژگونی، انحراف به چپ و اشتباهات انسانی است و باید کارهای بیشتری در این زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه سال گذشته 99 درصد حادثه دیدگان توسط آمبولانس به اورژانس انتقال داده شدند، افزود: این آمار امسال به حدود 80 درصد رسیده است که باعث عدم رسیدگی سریع در محل به حادثه‌دیدگان شده است.

رحمتی تصریح کرد: مشکلات اصلی عدم رسیدگی سریع به حوادث در استان طولانی بودن راه‌های اصلی و کمبود امکانات نظارتی و کنترلی مناسب است که باید با برنامه‌ریزی در این حوزه و شناسایی مکان‌های مناسب این مشکل را حل کنیم.

وی گفت: استمرار در برنامه‌های آموزشی و ارتقای فرهنگ ترافیک عابران پیاده، موتورسواران، رانندگان می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد و توسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در راه‌های اصلی از طریق حمایت از بخش خصوصی نیز می‌تواند موثر باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل به ایرادات جاده سرچم اشاره کرد و افزود: عدم تکمیل روشنایی تونل‌ها، کمبود پارکینگ در طول مسیر، ضرورت ایجاد شیب معکوس از مشکلاتی است که در حال پیگیری برای تخصیص اعتبارات آنها هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر