کد خبر: 832721
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرزتاکید کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تأکید بر اینکه رفع آلودگی‌های هوا و محیط زیست در این استان نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است، گفت: اختصاص اعتبارات برای طرح‌های زیست محیطی از مهمترین نیازها است.

حسین محمدی در نشست کمیته حفظ محیط زیست استان البرز اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این استان انجام دهیم حفظ محیط زیست و تلاش برای رفع آلایندگی‌ها است.

وی ادامه داد: رفع آلودگی‌های زیست محیطی این استان نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها است و باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر طرح‌های مختلف و کارشناسی شده را انجام دهیم که این مهم نیز نیازمند اعتبارات ویژه است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه توسعه و ایجاد فضاهای سبز است، افزود: در این راستا و با توجه به اینکه استان البرز ظرفیت‌های بسیاری را در این حوزه دارد لذا باید با کار کارشناسی شده مسیر توسعه فضاهای سبز در این استان را ادامه دهیم.

محمدی در ادامه سخنان خود ایجاد فضاهای سبز در مناطق مختلف استان البرز و رفع محرومیت‌ها در این حوزه را مهم خواند و گفت: شهروندان نیز باید در حفظ این فضاها ما را یاری کرده و با استفاده درست از این منابع ما را در توسعه و ایجاد فضاهای سبز جدید یاری دهند.

وی تصریح کرد: برای رفع آلودگی‌های زیست محیطی اقدامات کارشناسی شده از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده است اما باید این برنامه‌ها ادامه‌دار باشد تا بتواند تأثیرات خود را داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت و کشت گلخانه‌ای و مدیریت فاضلاب استان و فاضلاب‌های شهرک‌های صنعتی و ... از مهمترین مسائلی است که باید برای حفظ محیط زیست به آن توجه کرد، اظهار داشت:‌ در سفر رئیس جمهور به استان البرز این برنامه‌ها نیز مورد تأکید قرار گرفت.

محمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای حفاظت و پایش رودخانه‌های کرج نیز در این سفر حدود 15 میلیارد ریال تخصیص داده شد،‌ گفت: حفظ این منبع و پایش رودخانه کرج از مهمترین مسائلی است که مورد توجه مسؤولان قرار گرفته است.

وی یکی از مهمترین منابع آلایندگی‌ها در استان البرز را وجود معادن شن و ماسه عنوان کرد و افزود: درباره فعالیت این معادن نیز باید تصمیمات جدی و اساسی گرفته شود.

به گفته محمدی در این راستا مقرر شده است تا معادن شن و ماسه‌ای که غیرمجاز بوده و یا زمان برداشت آنان تمام شده پس از صدور اخطاریه و تعیین مهلت، فعالیت آنان متوقف گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تأکید کرد: براین اساس و با تمهیدات اندیشیده شده استقرار هرگونه صنایع و معادن غیرمجاز نیز در محدوده حرایم شهرهای تهران و البرز ممنوع شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه معادن شن و ماسه مستقر در باغستان کرج بدون مجوز از محیط زیست فعالیت خود را از سال 86 آغاز کرده‌اند،‌ بیان داشت: متأسفانه این معادن مزاحمت‌های بسیاری را برای مردم ایجاد کرده و طی چند سال گذشته شکایات بسیاری را از سوی مردم نیز داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار