کد خبر: 832712
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تئاتر آذربایجان پیشینه‌ای درخشان در کشور دارد و نام آذربایجان مرهون تلاش هنرمندان واقعی بوده است.

زهرا ساعی  در آئین افتتاح دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی اظهار داشت: از همه عزیزانی که این مراسم را تشکیل داده و تئاتر را به همگان معرفی کردند، کمال تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه در جشنواره تئاتر فجر فرصتی ایجاد شده که هنرمندان می‌توانند هنرهای خود را به نمایش بگذارند، افزود: تئاتر آذربایجان نیز نامی درخشان در سطح کشور دارد و نام آذربایجان مرهون تلاش هنرمندان واقعی بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنر تئاتر قدمت‌ بیش از صد سال دارد، افزود: تلاش در زمینه احیای هنر مخصوصا در بخش‌های که آذربایجان از دیرین حرفی برای گفتن در آن دارند، خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه این دوره مجلس رویکرد بسیار مناسبی در زمینه هنر و احیای آن دارند، افزود: نمایندگان تمام تلاش خود در زمینه نهادینه سازی و احیای این هنر دیرین و جاودان دارند.

ساعی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه که از یک و نیم ماه گذشته در صحن علنی مجلس در حال بررسی و تصویب است به هنر و مسائل مرتبط به آن اشاره شده، تصریح کرد: در بخش هفدهم برنامه نسبت به مسائل هنر اشاره‌هایی شده است و همچنین در بودجه 96 نیز اعتباراتی تخصیص داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان ارتباط تنگاتنگ با کمیسیون فرهنگی دارند، گفت: با تعامل ایجاد شده مقدمه اولیه احیای هنر در سطح کشور صورت گرفته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور نسل جوان و چهره‌های جوان فرصتی را پدید آورده که نسبت به هنر اصیل ایرانی اهتمام بیشتری داده شود، گفت: با توجه به موانع زیاد در راستای احیای هنر اصیل، تلاش هم سو با قوانین و چهارچوب‌های اختیاری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در مجلس پیشنهاد کردیم که زمان اخذ عوارض شهری بخشی از آن به مسائل هنر هر استان اختصاص داده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر