کد خبر: 832710
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنرمندان آذربایجان در همه عرصه‌ها وارد شده و حضور مثبت دارند و باید با تلاش بیشتر و تولید آثار فاخر نگاهی متفاوت به هنر داشته باشیم.

محمد محمدپور  در مراسم افتتاح دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: افتخار می‌کنم که در این مراسم مسرت‌بخش به بهانه جشنواره تئاتر فجر در کنار هنرمندان هستیم و امید است این رویداد برای هنر استان مایه خیر و برکت باشد.

وی با تشکر از عموم هنرمندان پرتلاش و خلاق و نخبگان هنر و مسؤولان که همیشه در کنار هنر هستند، افزود: انجمن هنرهای نمایشی استان و اعضای شورای ارزشیابی تئاتر استان و همکاران اداره کل ارشاد در راستای برپایی این رویداد تلاش بسیاری را نمودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عنوان کرد: امید است که حرف‌ها و تجربیاتی که در این جشنواره ارائه خواهد شد را به عنوان ظرفیت نگاه شود.

وی ادامه داد: استان ما به واسطه پیشینه پربار در حوزه‌های مختلف هنر دارد توانسته ظرفیتی را از خود نشان دهد که رویدادهای بزرگ استانی و بین‌المللی در این شهر برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بزرگ استان و نقاط قوت آن در راستای تعالی استان استفاده شود، تصریح کرد: با اینکه از هدف معلوم برای ترقی فاصله داریم ولی با ورود مطلوب تبریز و همچنین شهرستان‌ها و ارائه توانایی‌ها زمینه ترقی ایجاد شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: هنرمندان آذربایجان در همه عرصه‌ها وارد شده و حضور مثبت دارند و با تلاش و تولید آثار فاخر باید نگاهی متفاوت به هنر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با مجهز شدن هنر با ابزارهای روز و حضور پیشکسوتان و تحصیل کرده‌ها در جهت هم‌افزایی باید اقداماتی مهم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امید است تئاتر شهر تبریز که در حال احداث در میدان فهمیده است، مکانی برای رشد و ترقی هنر بزرگ تئاتر شود.

محمد پور افزود: برای شهرستان‌ها نیز وبلاگ‌هایی در‌زمینه تمرین گروه تئاتر در نظر گرفته شده است و باید شورای ارزشیابی تئاتر به کیفیت کار تئاتر دقت داشته و از ورود کارهای سبک به صحنه جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در استان به سمت آکادمیک در حرکت هستیم، تصریح کرد: عرضه تئاتر نباید جدا از عرصه پژوهشی شود و این رسالت مسؤولان بوده که کارهای گذشتگان را به عرصه آورده و نسل جدید را با اصالت هنر آشنا کنند.

محمدپور ادامه داد: کار هنر یک کار، سختی است و هنر بی‌واسطه بوده و هر نوع بازخوردی را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه تئاتر باید در عرصه فرهنگی تحول ایجاد کند، گفت: عرضه فرهنگی نیاز به تحول عظیمی است و با تلاش مسؤولان هم‌سو با اهداف رو به تعالی خواهیم رفت.

وی در پایان با بیان اینکه شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزایر جدا از هم نیستند و باید در جهت اشاعه فرهنگی تلاش کنیم، افزود: هرگونه غفلت در این زمینه عواقب بدی به همراه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر