کد خبر: 832705
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي:
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي گفت: در حوزه کشف انواع مواد مخدر امسال تاکنون 58 درصد رشد و در حوزه دستگيريها 13 درصد رشد داشته ايم.

نبيالله شاهمحمدي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي اظهارداشت: در استان مرکزي هماکنون 77 مرکز درماني اعتياد وجود دارد، اين در حالي است که بيشترين مبتلايان به اعتياد مواد مخدر در شهرستانهاي اراک، ساوه و دليجان و کمترين ميزان اعتياد در شهرستان تفرش گزارش شده است.

وي با اشاره به اينکه 26 درصد معتادان، ماده مخدر شيشه مصرف ميکنند، افزود: مصرف اين ماده مخدر در نيمه نخست امسال بين معتادان اين استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اين در حالي است که دليل اين کاهش، افزايش قيمت مواد مخدر شيشه در استان بوده است.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي تصريح کرد: با توجه به وجود صنايع متعدد در استان مرکزي و کارگري بودن اين استان بايد برنامههاي آموزشي وسيعي در محيطهاي کاري صورت گيرد که در اين زمينه آموزش پيشگيري از اعتياد در محيطهاي کاري در اين استان آغاز و با جديت دنبال ميشود.

شاهمحمدي با اشاره به اينکه 35 درصد از معتاداني که به مراکز ترک اعتياد معرفي ميشوند سابقه چندين بار ترک اعتياد دارند، ادامه داد: در اين زمينه توجه به مسائل حمايتي از ترک کنندگان و ايجاد اشتغال براي اين قشر بسيار مهم و در اولويت است و بايد در اين زمينه همکاري بين تمامي دستگاهها وجود داشته باشد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي گفت: از 31 مرکز مجاز ميان مدت ترک اعتياد استان مرکزي تنها يک مرکز ويژه زنان است و افزايش اين مراکز نيز بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر