کد خبر: 832617
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
بازدید سید عباس صالحی از نمایشگاه دومین جایزه کالاهای فرهنگی:
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مشارکت و همراهی کلیه نهادهای فرهنگی در زمینه تولید کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی شد.
به گزارش ستاد خبری دومین جایزه کالاهای فرهنگی سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه دومین جایزه کالاهای فرهنگی در مورد پیشرفت در آثار و روند کار دومین جایزه کالاهای فرهنگی و برپایی نمایشگاه گفت:نمایشگاه کالاهای فرهنگی متولد جایزه کالاهای فرهنگی است و نسبت به اولین دوره باید گفت رشد قابل توجی به چشم می خورد.
صالحی یکی از اتفاقات مطلوب در برپایی این نمایشگاه را جمع شدن مولدان کالاهای فرهنگی از قبیل اسباب بازی، کتاب اسباب بازی و نوشت افزارها به بهانه این جایزه دانست و گفت: این افراد در کنار هم می توانند اطلاعات بیشتری نسبت به حوزه فعالیت یکدیگر به دست آورند و این اتفاق بسیار خوب و موثری است. همچنین تقدیر و معرفی برگزیدگان در اختتامیه این دوره برگزار می شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح پیشرفت روند دومین جایزه کالاهای فرهنگی نسبت به سال گذشته گفت :سال گذشته این برنامه تنها به صورت اختتامیه واهداء جوایز برگزیدگان انجام شد اما امسال نمایشگاه آثار و نشست های تخصصی که موجب رشد در حوزه کالاهای فرهنگی است اضافه شده و این نشان می دهد گام خوبی برداشته شده که می تواند اثر گذار باشد.

وی افزود:در نمایشگاه امکان نگاهی سریع و دقیق به آثار سه حوزه اسباب بازی، کتاب اسباب بازی و نوشت افزار و دیده شدن پیشرفت آثار فراهم شد .
صالحی پیشرفت در آثار را بیشتر در حوزه کتاب اسباب بازی دانست و ادامه داد:در این بخش اکثر آثار وارداتی بودند اما هم اکنون کتاب اسباب بازی ها با رویکرد ایرانی –اسلامی دیده می شود که این اتفاق خوبی است.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد پیشرفت در حوزه اسباب بازی اظهار کرد: اسباب بازی ها در دو حوزه آموزشی و خانوادگی روند رو به رشدی را طی کرده اند و با توجه به این موضوع که اسباب بازی مختص کودکان است اما اعضای خانواده را نیز با کودک همراه می کند برخی از اسباب بازی ها با محوریت خانواده و سرگرمی برای تمام اعضاء دیده می شود.
وی افزود:اینجا برخی از اسباب بازی های سنتی و بومی مناطق مختلف کشور که در سال های بسیار دور مورد مصرف کودکان بوده اند بار دیگر احیاء شده و باعث جذب مخاطب می شوند.
صالحی حوزه نوشت افزار را دستخوش پیشرفت دانست و گفت:در این حوزه نوشت افزار هایی با المان های ایرانی-اسلامی از سال گذشته تولید شده اند و نمونه هایی به صورت بسته بندی و پکیج کامل از یک محصول و شرکت، جریانی رو به رشد در حوزه کالاهای فرهنگی به وجود آورده اند .
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نشست های تخصصی در حوزه کالاهای فرهنگی ابراز خرسندی کرد و گفت:در حاشیه نمایشگاه 6 نشست با حضوراساتید و متخصصان این حوزه باعث شد فعالان حوزه کالاهای فرهنگی با شرکت و مبادله اطلاعات و گفتگو، اطلاعات مناسبی در روند ایجاد شرایط بهتر در کار خود را به دست آورند .
وی افزود:این نشست ها می تواند به ارتقاء کیفیت، کاهش هزینه ها، بازاریابی و.... در حوزه کالاهای فرهنگی و رقابت با کالاهای وارداتی موثر باشد.
صالحی از دیگر ویژگی های تاثیر گذار نمایشگاه را اضافه شدن بخش پژوهش دانست و ادامه داد:از آنجا که خلاء پژوهش در صنعت کالاهای فرهنگی ایرانی-اسلامی دیده می شود با ایجاد بخش پژوهش، حوزه کتاب، مقالات علمی و پایان نامه ها می تواند حمایت کننده جامعه علمی در این راستا باشد .
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : یکی از چشم اندازهایی که در این نمایشگاه مطرح شد، ارتباط پژوهشگران و تولیدکنندگان با یکدیگر در جهت تولید کالاهای مطلوب با رویکرد ایرانی-اسلامی می باشد .
وی گفت:این جایزه باعث شد سازمان ها و نهادهایی که با کالاهای فرهنگی ارتباط دارند از این نمایشگاه دیدن کنند و برای تولید کالاهای فرهنگی اقدماتی در نظر داشته باشند.
وی ادامه داد : این جایزه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و مجموعه ای از نهاد های خصوصی تا امروز به کار خود ادامه دادع است، اما باید نهادهای مرتبط بیشتری برای رشد در تولید کالاهای فرهنگی ایرانی-اسلامی همکاری کنند .
صالحی افزود:سازمان های مرتبط باید از زاویه اقتصاد فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی –اسلامی به بحث این کالاها نگاه بیاندازند و اهمیت مخاطبان این نوع کالاها که کودکان و نوجوانان هستند و آینده سازان کشور محسوب می شوند را برای پیشرفت و شرکت در این امر مهم در نظر داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار