کد خبر: 832603
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
استاندار بوشهراز تدوین سند راهبردی مدیریت خشکسالی در راستای بحران کم ابی در استان بوشهر خبر داد .

 مصطفی سالاری با بیان اینکه بحران کم آبی بخش‌های مختف استان را با مشکلات گوناگونی مواجه ساخته است گفت:با توجه به بحران خشکسالی، برای ارائه راهکارهای مناسب در راستای برطرف کردن مشکلات این بحران، سند راهبری مدیریت خشکسالی تدوین شود.

وي افزود: یکی از نیازهای اساسی در تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری تامین آب و علوفه دام است که عدم نزول باران، دامداران را با مشکل مواجه کرده است.

سالاري با تاکید بر تخصیص اعتبارات مورد نیاز امور عشایر استان بوشهر گفت: با توجه به نیاز اساسی عشایر برای اجرای طرح های زیرساختی بر برطرف کردن مشکلات این قشر اعتبارات عمرانی عشایر تخصیص داده شود.

استاندار بوشهر با تاکيد بر حل مشکلات عشایر در برنامه کوتاه مدت گفت: نیازهای عشایر در برنامه کوتاه مدت ارائه تا بر این اساس، اعتبارات مورد نیاز تامین و پرداخت شود.

وی با تاکید بر افزایش تانکرهای آبرسان برای تامین آب مورد نیاز مناطق عشایری استان بوشهر نيز گفت: شهرداری‌ها، شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری برای ارائه خدمات آبرسانی به عشایر تانکرهای مورد نیاز آنان را تامین کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به  تامین علوفه دام‌های عشایر افزود: در این زمینه از ظرفیت‌های استانی استفاده می‌شود ، این در حالی است که باید برای تامین علوفه عشایر با سازمان عشایر کشور مکاتبه و راهکارهای لازم ارائه شود.

سالاری با اشاره به مشکلات مراتع استان بوشهر گفت: به سبب کاهش بارندگی مراتع استان بوشهر با کمبود تولید علوفه روبه‌رو هستند و این در حالی است که آب چشمه‌ها و چاه‌های مربوط به عشایر استان بوشهر خشک شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار