کد خبر: 832598
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر به عنوان نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در صورت ایجاب شرایط لازم تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با اعلام اين خبر گفت: عملیات اکتشاف مخازن این نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر در ارتفاع 3 هزار متری سبلان به اتمام رسیده و پس از اجرای عملیات عمرانی پروژه، 5 مگاوات برق تولیدی از این نیروگاه وارد مدار خواهد شد.

خسرو خسروی با بیان اینکه چاه‌های حفاری شده ظرفیت تولید بیش از 30 مگاوات برق را دارند، افزود: وزارت نیرو نیروگاه 5 مگاواتی را به صورت پایلوت به مرحله اجرا درآمده و مابقی تولید برق با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام خواهد شد.

مدیر سایت نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با بیان اینکه پروژه احداث نیروگاه بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: مخزن اصلی موجود در این منطقه ظرفیت تولید حداقل 100 و حداکثر 400 مگاوات را دارد و در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران می‌توان با افزایش حفر چاه بیش از 30 مگاوات فعلی تأمین انرژی کرد.

خسروی کشاورزی و گردشگری را از اهداف دیگر پروژه برشمرد و افزود: بر اساس مطالعات دفتر انرژی زمین‌گرمایی سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، منطقه مشگین‌شهر بهترین نقطه برای استفاده از ظرفیت انرژی زمین‌گرمایی در کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار