کد خبر: 832537
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
مدیرکل بهزیستی اردبیل:
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل از دستگاه برجسته‌نگار برخوردار شده و در آینده‌ای نزدیک از دستگاههای پرکنز و بهدید نیز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهزاد ستاری در دیداربا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: خدمات و موفقیتهای بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل بسیار مطلوب است و همیشه نقش تأثیرگذاری در حضور فعال‌تر روشندلان استان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی داشته است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم دستگاه پرکنز و بهدید نیز به بخش روشندلان کتابخانه مرکزی تحویل داده شود، افزود: تجهیز بخش روشندلان، کمک مؤثری برای تحقق فعالیتهای علمی و فرهنگی نابینایان و کم‌بینایان خواهد بود که امیدواریم بتوانیم اهداف خود را در این زمینه به زودی محقق سازیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کسب مشاوره از کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان توسط مهدهای کودک در حوزه خرید کتاب امری لازم و ضروری است و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان، سبب انس گرفتن این قشر با ارزشهای فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

ستاری برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای روشندلان و خانواده های آنها، خرید کتاب از بنیاد رودکی و اهدا به بخش روشندلان کتابخانه مرکزی و کمک برای راه‌اندازی بخش روشندلان کتابخانه عمومی شهید اسدی مشگین‌شهر را از دیگر برنامه‌های مدنظر خود اعلام کرده و بیان کرد: متأسفانه برخی از خانواده‌های روشندلان، نابینائی فرزندان خود را باور نکرده و لذا در هدایت آنها به سمت حضور فعال در عرصه‌های اجتماعی، تعلل می‌ورزند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار بیان کرد: مهدهای کودک بعد از نهاد خانواده، مهمترین مراکز برای کتاب‌خوان کردن کودکان هستند و در عادت کتابخوانی کودکان، نقش مربیان مهدهای کودک از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که باید مورد توجه واقع شود.

رباب عزیزخانی در خصوص برگزاری دوره آموزشی برای مربیان مهدهای کودک اعلام آمادگی کرده و افزود: در این دوره‌ها، شناسائی کتاب‌های مفید، فواید کتابخوانی و روشهای نهادینه کردن عادت کتابخوانی در کودکان آموزش داده خواهند شد.

وی بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل را از قسمتهای مهم کتابخانه دانست و تصریح کرد: درصدد هستیم با راه‌اندازی بخش روشندلان کتابخانه عمومی شهید اسدی مشگین‌شهر، خدمات کتابخانه‌ای به این اقشار را گسترش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر