کد خبر: 832534
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
رئیس کمسیون حقوقی شورای شهر اردبیل:
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: بجای ایردگیری نابجا باید از پروژه‌های در سطح ملی همچون پل قدس حمایت کرده و به سمتی حرکت کنیم تا در فصل کاری جدید این پروژه‌ها به سرعت عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سالار شاکر در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با دور شدن از اختلاف نظرها و سنگ اندازی‌ها باید تلاش کنیم تا آرامش و فضای خدمت صادقانه در مجموعه شهرداری فراهم آید و همواره در سنگر خدمت رسانی سعی کردم تا براساس واقعیت ها مسایل و موضوعات مختلف را با مردم مطرح کنم و هرگز به دنبال ایجاد فضای تخریبی و منفعت طلبانه در شورای شهر نبودیم بلکه در هر سنگری تلاش کردیم تا بی ادعا و در بین تلاش و جدیت تمام در سنگر خدمت به مردم حضور پیدا کنم.

وی لازمه خدمت رسانی صادقانه را ایجاد فضای همدلی و همبستگی بین مسئولان اعلام کرد و گفت: شهردار و اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری با احساس مسئولیت در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی باید به مدیریت مطلوب و مناسب شهری توجه کنند و با توجه به گستردگی خدمات شهرداری در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ... باید تلاش بر این باشد تا به شکل واقعی و عینی عموم مردم از نتایج و ثمرات این فعالیت ها بهره مند شوند.

رئیس کمسیون حقوقی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در مجموعه شهرداری باید کارها بدون اهداف سیاسی و تبلیغاتی انجام شده و در عین حال از نقدها و انتقادهای سازنده بایستی استقبال شود بیان کرد: با توجه به اینکه پرسنل شهرداری از اقشار آسیب پذیر است و حقوق پایینی را دریافت می کنند باید در قبال یک ماه تلاش و زحمت شبانه روزی بدون دغدغه حقوق و مزایای خود را دریافت کنند که با همت شهردار اردبیل این کار در حال انجام است.

این عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: دراین رکود شدید و در حالی که اکثر شهرداری‌ها نمی‌توانند حقوق پرداخت کنند شهرداری اردبیل بیست و هشتم هر ماه حقوق پرسنل را پرداخت می‌کند.

شاکر با یادآوری اینکه باید اختلاف نظرها و سنگ اندازها جای خود را به همدلی و تعامل بیشتر در حل مشکلات در مجموعه شهرداری بدهد خاطرنشان کرد: به رغم آنکه ما با شدیدترین بحران مالی ناشی از رکود، فشارهای ناشی از تحریم، تورم و ... روبرو هستیم و در عین حال 60 درصد درآمدهای شهرداری کاهش یافته است باید 98 درصد اعتبارات شهرداری از جیب مردم تامین شود که در این زمینه شهردار اردبیل با یک برنامه ریزی مناسب سعی کند تا از گذرگاه این مشکلات عبور کند.

وی به برخی از انتقادات در مورد پل قدس و ضرورت تجهیز کارگاه این پروژه اشاره کرد و گفت: پروژه پل قدس یک پروژه ملی است که باید با نگاه ملی اجرایی شود وگرنه با انتقاد کردن و نادیده گرفتن واقعیت ها نمی توان مشکلی را برطرف کرد.

این عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در حالی که دهها ملک در منطقه نیار تملک شده و میلیاردها تومان در اجرای این پروژه عظیم سرمایه گذاری شده است اما این اجحاف در حق مجموعه شهرداری و شورای شهر است که عده ای بخواهند تمام مشکلات مردم را به حال خود رها کرده و دوربین های صدا و سیما را با هدف برجسته کردن چنین مشکلاتی متمرکز کنند.

شاکر افزد: نباید در ایام نزدیک به انتخابات عده ای نگاه خود را متمرکز به برجسته کردن مشکلات کنند در حالی که در چنین شرایط مالی آزاردهنده شهرداری کارهای خوبی را در تمام نقاط شهر از شورابیل گرفته تا مناطق سیزده گانه و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته انجام داده است.

وی ادامه داد: بسیاری از این کارها از دید مردم و رسانه ها دور بوده و ضرورت دارد ما تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و نگاه مثبتی را به خدمات شهرداری، کارگران، مهندسان و مدیران آن فراهم کنیم.

نباید برای فعالیت تاکسی های جدید مجوزی صادر شود

رئیس کمسیون حقوقی شورای شهر اردبیل در ادامه سخنان خود به رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی به عنوان یک قشر آسیب پذیر با سختی و دشواری کار در این عرصه اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر افزایش بی رویه در صدور مجوز برای فعالیت تاکسی های درون شهری مشکلاتی را به وجود آورده به طوری که در شهر اردبیل فعالیت 7 هزار دستگاه تاکسی یک ظرفیت بزرگی به شمار می رود در حالی که باید در این زمینه کنترل ها در راستای جلوگیری از صدور مجوزهای جدید انجام شود.

شاکر گلایه صاحبان تاکسی را مبنی بر دریافت دو درصد هزینه نقل و انتقال از طرف سازمان تاکسیرانی در کنار سایر هزینه های نقل و انتقال یادآور شد و گفت: امیدواریم در تعرفه سال 96 این موارد اصلاح شود.

وی با بیان اینکه احداث پل عابر پیاده با تامین تمامی تجهیزات و امکانات از محل اعتبارات دولتی و با نظر مساعد شورای ترافیک ضروری به نظر می رسد خاطرنشان کرد: ضرورت دارد این پل ها در مکان های پرتردد همچون مسیر مدرسه میلاد در گلمغان که تصادفات متعددی در این مسیر رخ می دهد اجرایی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر