کد خبر: 832528
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کردستان:
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی در کردستان گفت: جمعیت بانوان فرهیخته استان ظرفیتی موثر در کاهش آسیب‌های‌اجتماعی است.

به گزارش جوان از کردستان، فاطمه سهرابی در نشست جمعیت بانوان فرهیخته کردستان با حضور فرماندار و بخشداران سنندج اظهار کرد: اعضای این جمعیت در استان شامل بانوان فرهیخته دانشگاهی و فعال در حوزه‌های دینی و فرهنگی است که هرجایی نیاز به همفکری در حوزه دین و فرهنگ باشد همکاری دارند.

وی افزود: این جمعیت دارای سه کارگروه است که در سه حوزه اصلی و اساسی فعالیت و برنامه‌ریزی دارند.

وی با اشاره به کارگروه‌های جمعیت بانوان فرهیخته استان اضافه کرد: این کارگروه‌ها شامل کارگروه تعمیق باورهای دینی، تحمیم بنیان خانواده و فضای مجازی و سواد‌رسانه‌ای است.

دبیر کارگروه فضای مجازی و سواد رسانه‌ای نیز در این جلسه به آسیب‌های موجود در حوزه رسانه پرداخت و گفت: فضای مجازی باوجود مزایایی که دارد متاسفانه اسیب‌هایی برای خانواده‌ها به همراه دارد که نیازمند اگاه‌سازی خانواده‌هاست.

روناک کنعانیان افزود: برای آگاه‌سازی و شفافیت خانواده‌ها از معایب و آسیب‌های به وجود آمده از فضای رسانه نیازمند آموزش هستیم و باید به این مهم پرداخته شود.

دبیر کارگروه تعمیق باورهای دینی نیز در این جلسه کرامت بخشیدن به بانوان را امری مفید و موثر دانست و گفت: اگر بخواهیم به موفقیت مسؤولی در کارش پی ببریم باید کرامت وی را بسنجیم چرا‌که حفظ کرامت لازمه موفقیت است.

عشرت عباسی بیان کرد: تعمیق باورهای دینی در خانواده‌ها عاملی اساسی در تحکیم بنیان خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: علاوه بر آموزش‌های بهداشتی، درمانی، اجتماعی و غیره باید بدون داشتن تعصبات شیعه و سنی مباحث دینی را هم به افراد جامعه به‌ویژه خانواده‌ها آموخت.

مسوول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: استفاده از منویات مقام معظم رهبری سند و نقشه راه است برای همه ما و باید از این طرفیت استفاده کرد.

سعیده لشکری افزود: هرجایی که دین کم‌رنگ شود شاهد وجود آسیب‌های‌اجتماعی خواهیم بود و نباید از این مهم غافل شد.

وی به برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در راستای تقویت بعد دینی خانواده‌ها پرداخت و اظهار کرد: تبلیغات اسلامی کردستان در این راستا گامهای اساسی برداشته است.

در ادامه این نشست اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه بانوان مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر