کد خبر: 832520
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
معاون هماهنگی امور استانداری سمنان گفت: با تکمیل عملیات عمرانی، باند فرودگاه سمنان طبق برنامه‌ریزی، در بهمن 95 با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.
 مهدی زندیه وکیلی  در نشست بررسی مسایل و مشکلات فرودگاه سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: عملیات عمرانی باند فرودگاه سمنان تا کنون 92 درصد پیشرفت کاری داشته است.
وی ادامه داد: با افتتاح باند فرودگاه سمنان تا یک ماه آینده، فقط فرود هواپیماهای پهن پیکر میسر است و پرواز هواپیماهای مسافربری و مسافرت مردم با هواپیما از فرودگاه سمنان در گام بعدی اجرا می شود.
زندیه وکیلی با اشاره به اینکه سردی هوا دلیل اصلی تاخیر در ساخت و تکمیل باند فرودگاه سمنان است و باید شرایط جوی به گونه ای باشد تا از نظر مسایل فنی، تکمیل و آسفالت‌ریزی برای باند به مشکل برنخورد، افزود: آزمایشگاه مکانیک خاک و هواشناسی استان سمنان در صورتی که شرایط مناسب برای آسفالت ریزی را اعلام کنند، 10 روز آینده آن این فرودگاه تکمیل می شود.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط مطلوب و در شان رئیس جمهوری و مردم استان سمنان، ایجاد فضای سبز، جدول‌گذاری، و رنگ‌آمیزی این فرودگاه را به شهرداری سمنان واگذار کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به برخی تعرض و تصرف های به وجود آمده در زمین فرودگاه سمنان، گفت: باید در این زمینه، بخش های مختلف انعطاف نشان دهند و همکاری لازم برای رفع مشکلات وجود داشته باشد.
مدیر فرودگاه سمنان نیز در این نشست گفت: شرایط جوی باید مناسب باشد تا بتوان عملیات عمرانی باند این فرودگاه را تکمیل کرد و لازمه شرایط جوی مناسب، دمای بالای 15 درجه است.
حسین شجاعی با بیان این که فرودگاه سمنان تا کنون 92 درصد پیشرفت داشته است، افزود: کیفیت را فدای زمان نمی کنیم و باید از نظر فنی همه چیز فراهم باشد تا این فرودگاه به بهترین نحو افتتاح شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر به علت سرمای هوا فعالیت تکمیل باند فرودگاه سمنان متوقف شده است و به محض بهبود شرایط و افزایش دما، باند این فرودگاه تکمیل می شود.
مدیر فرودگاه سمنان گفت: در طرح جامع و با توسعه این فرودگاه 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و از سال 92 تا کنون حدود 17 میلیارد تومان هزینه شده است.
این نشست با حضور سیدعباس دانایی فرماندار، حسین موسوی شهردار سمنان و شماری از مسوولان برگزار شد و درباره مسایل تکمیل فرودگاه و توسعه آن بحث و تبادل و نظر شد.
فرودگاه سمنان در 10 کیلومتری جاده سمنان- مشهد گرفته است، فاصله فرودگاه سمنان از ورودی شرقی شهر سمنان، در حدود 6 کیلومتری و از مرکز شهر سمنان در فاصله تقریبی هشت کیلومتری واقع شده است.
سابقه تاسیس این فرودگاه به سال 1355 برمی گردد که به صورت یک باند نیمه احداث شکل گرفت، تا سال 1375 که بهسازی آن دوباره انجام شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر