کد خبر: 832519
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
اکثر نظامیان آمریکایی عملکرد "باراک اوباما" را منفی ارزیابی کرده و با تصمیمات نظامی وی موافق نیستند.
تسنیم:  نتیجه نظرسنجی که از سوی مجله اینترنتی «میلیتاری تایمز» و با همراهی سازمان غیردولتی «Institute for Veterans and Military Families» انجام گرفته، نشان می دهد که اکثریت نظامیان آمریکایی عملکرد رئیس جمهور"باراک اوباما" در سمت فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور را منفی ارزیابی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی» روسیه، نارضایتی از عملکرد اوباما در اکثر رده های نیروهای مسلح دیده می شود: 60.3 درصد از نیروهای تنفگداران دریایی ارزیابی منفی از وی دارند. این رقم در میان نظامیان نیروی زمینی 53 درصد، در نیروی هوایی آمریکا 49.6 درصد و در نیروی دریایی 45.9 درصد است. در مجموع بیش از 29 درصد از نظامیان آمریکایی از عملکرد رئیس جمهوری در حال کنار رفتن این کشور بشدت ناراضی هستند.

"جیمز جی کارافانو" کارشناس نظامی و مدیر برنامه تحقیقات بین المللی «بنیاد هریتیج» در این رابطه می گوید: «هیچ تردیدی وجود ندارد که ارتش آمریکا از وضعیت کنونی خسته شده است و رئیس جمهور اوباما را مقصر می داند. در مورد وعده های وی نیز باید گفت که شدت عملیات نظامی آمریکا در خارج از کشور کاهش نیافته و سرمایه گذاری در نیروهای مسلح نیز چندان زیاد نبوده است.»

لازم به ذکر است که نظامیان آمریکایی تصمیم اوباما در مورد کاهش ترکیب نیروهای مسلح را قبول ندارند – 71 درصد از نظامیان شرکت کننده در این نظرسنجی معتقدند که تعداد نیروهای مسلح باید بیشتر باشند، آنها با خروج آمریکا از عراق هم موافق نیستند – 59 درصد مطمئن هستند که این اقدام امنیت این کشور را پایین آورد و همچنین رئیس جمهور اوباما را به عدم توجه کافی به تهدیدات خارجی متهم می کنند – 64 درصد آنها چنین تهدیدی را کشور چین نامیده اند.

"فیل کارتر" مدیر برنامه های نظامی، کهنه سربازان و اجتماعی مرکز امنیت جدید آمریکا در باره نتیجه این نظرسنجی می گوید: «باراک اوباما در واقع یک جنگجوی منفعل است. وی موفق نشده است تا اقدامات خارجی را به سرانجام رسانده و وعده های خود را عملی کند.»

"رابرت گیتس" وزیر دفاع سابق آمریکا نیز در کتاب خاطرات خود از اوباما بخاطر «عدم اعتقاد به راهکار خود» انتقاد کرده و یادآور شده است که رئیس جمهور اوباما به چشم یک دشمن بالقوه به فرماندهان نظامی نگاه می کند و سزاوار عدم اعتماد ارتش نسبت به خود است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار