کد خبر: 832513
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان:
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: مساحت دچار آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان در 9 ماهه 95 نسبت به سال گذشته 6 برابر شده است.
سرهنگ عباسعلی ترحمیان افزود: در 9 ماه سال 95 بیش از 31 هکتار عرصه های منابع طبیعی استان سمنان دچار آتش سوزی شد که در مقایسه با حدود 5.2 هکتار آتش سوزی در منابع طبیعی استان در 9 ماه سال 94، نشان از 6 برابر شدن مساحت آتش سوزی منابع طبیعی در استان سمنان در سال جاری دارد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: در 9 ماه 95 تعداد 35 فقره آتش سوزی در منابع طبیعی استان رخ داد که نسبت به 16 فقره آتش سوزی سال 94، رشد 55 درصدی را نشان می دهد.
ترحمیان یادآورشد: بیش از 95 درصد عوامل اصلی آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی عوامل انسانی است که از روی نا آگاهی و خطای انسانی باعث آتش سوزی می شوند.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان شاهرود با 29 فقره آتش سوزی و مساحتی نزدیک به 26 هکتار، بیشترین میزان آتش سوزی در منابع طبیعی استان سمنان را در 9 ماه 95 داشته است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بیان داشت: در شهرستان مهدیشهر پنج فقره آتش سوزی در مساحت پنج هکتار و در شهرستان میامی یک مورد آتش سوزی در مساحت کمتر از یک هکتار به وقوع پیوست.
ترحمیان یاد آورشد: بی‌توجهی مردم در محل روشن کردن آتش، روشن گذاشتن آتش هنگام ترک محل، بی‌احتیاطی بهره برداران، رها کردن ظروف شیشه ای که مانند عدسی عمل کرده و باعث آتش سوزی می شود، برخی از دلایل آتش سوزی در منابع طبیعی می شود و نیاز است مردم به این مسایل توجه بیشتری داشته باشند و با کمی توجه، از خسارت به طبیعت جلوگیری کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار مهم است و انتظار می رود مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش سوزی احتمالی در جنگل و مراتع، مراتب را در سریع ترین زمان ممکن، از طریق سامانه رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 352 هزار هکتار مناطق جنگلی و 3.7 میلیون هکتار مرتع است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر