کد خبر: 832495
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به اعتراف تمامي رسانه‌هاي خارجي و داخلي، نمايش وحدت ملت ايران بود.
دكتر يدالله جواني
تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به اعتراف تمامي رسانه‌هاي خارجي و داخلي، نمايش وحدت ملت ايران بود. اين تشييع علاوه بر  نمايش وحدت آحاد مردم، احزاب و گروه‌هاي سياسي با سلايق گوناگون، پيوند عميق و ناگسستني مردم با نظام و ولايت و رهبري را نيز به نمايش گذاشت. 

اقامه نماز بر جنازه آيت‌الله هاشمي به امامت مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) در دانشگاه تهران با حضور انبوه مردم و مسئولان كشوري و لشكري با سلايق گوناگون، حاوي پيام‌هاي متعدد است؛ پيام‌هايي كه نياز به تحليل دارد. 
به طور قطع اين مراسم با مختصات خاص خود، جبهه شياطين، خناسان و دشمنان خارجي و جريان ضد انقلاب را به شدت خشمناك و عصباني كرد. 

عصبانيت جبهه مقابل جبهه انقلاب اسلامي با محوريت امريكا، به شكست پروژه آنان و بر باد رفتن آرزوهايشان بر مي‌گردد. پروژه‌اي كه غربي‌ها به كمك عوامل داخلي خود، با صرف هزينه‌هاي سنگين و سرمايه‌گذاري‌هاي فراوان، در به نتيجه رساندنش ناكام ماندند. پس از پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي در ايران، جبهه استكبار بقاي خود را در به شكست رساندن انقلاب اسلامي و فرو ريختن نظام جمهوري اسلامي ديد. غربي‌ها براي حفظ تمدن خود و استمرار سلطه تمدن غرب بر جهان، جلوگيري از پي‌ريزي تمدن نوين اسلامي را، يك ضرورت قطعي يافته، براي ناكام گذاشتن جمهوري اسلامي در تمدن‌سازي اسلامي، طرح‌ريزي و اقدام عليه جريان انقلاب اسلامي و مقابله با جمهوري اسلامي را در دستور كار خود قرار دادند. 
ايجاد اختلاف بين عناصر اصلي انقلاب و جداسازي آنان از جريان اصيل انقلاب و رهبري آن، يكي از پروژه‌هاي خطرناكي بود كه جبهه استكبار با بهره‌گيري از تجارب خود، در پيش گرفت.

با تأسف بايد گفت كه جبهه استكبار به كمك جريان ضد انقلاب و عناصر قدرت طلب و فاسد داخلي، توانست اين پروژه خطرناك را در مورد آقاي منتظري به نتيجه كامل برساند. پروژه جداسازي آقاي منتظري آن هم در جايگاه قائم مقام رهبري از امام و انقلاب، پروژه مشترك داخل و خارج بود كه عليه انقلاب اسلامي طراحي شد و به اجرا در آمد. براساس اين پروژه آقاي منتظري كه حاصل عمر امام (ره) بود و نقش برجسته‌اي در شكل‌گيري انقلاب اسلامي داشت، در نهايت از امام و انقلاب فاصله گرفت و به رويارويي و تقابل روي آورد. جريان ضد انقلاب، منافقين و نفوذي‌هايي چون باند فاسد و قدرت‌طلب سيدمهدي هاشمي معدوم، عوامل اصلي اجراي اين پروژه شبكه‌ استكبار بودند. اين پروژه براساس سياست قديمي و كارآمد پير استعمار، يعني انگليس خبيث، مبني بر سياست «تفرقه بينداز و حكومت كن»، طرح‌ريزي شده بود. حضرت امام (ره) بسيار تلاش كرد كه مانع از خروج آقاي منتظري از چارچوب نظام و كاروان انقلاب و كنار گذاشته شدن از جايگاه قائم‌مقام رهبري شود، لكن اقدامات دشمن در اين خصوص به ثمر نشست و آقاي منتظري به دليل همراه شدن با منافقين و ضدانقلاب، از گردونه نظام و جريان انقلاب خارج شد. 

پس از رحلت جانسوز حضرت امام (ره) و انتخاب مقام معظم رهبري از سوي مجلس خبرگان رهبري به عنوان خلف صالح آن عزيز سفر كرده، جبهه استكبار به بازتوليد پروژه پيش گفته در خصوص آقاي هاشمي رفسنجاني، با هدف راهبردي جداسازي ايشان از رهبري و جريان اصيل انقلاب اسلامي روي آورد. 

سرمايه‌گذاري جبهه استكبار براي به نتيجه رساندن اين پروژه طي 27 سال گذشته، بسيار زياد و در مواردي غير معلوم است. بخشي از اين پروژه با يك سرمايه‌گذاري 20ساله، در سال 88 در قالب فتنه بروز و ظهور پيدا كرد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد جداسازي آقاي هاشمي از رهبري و خارج كردن آن مرحوم از چارچوب نظام، يكي از اهداف اصلي فتنه 88 بود. دشمنان به اين جمع‌بندي رسيده بودند كه با توجه به سوابق مبارزاتي و جايگاه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انقلاب و نظام اسلامي، اگر اين هدف تحقق يابد، حيات و بقاي جمهوري اسلامي و استمرار انقلاب اسلامي، با يك خطر جدي مواجه مي‌شود. به تعبير مقام معظم رهبري،‌ خناسان بسيار تلاش كردند تا رابطه بين آقاي هاشمي و ايشان را به طور كامل قطع كنند، اما موفق نشدند. تجربه پروژه جداسازي مرحوم آقاي منتظري از يك طرف و تدابير حكيمانه و صبر ايوب‌وار مقام معظم رهبري  در مواجهه با برخي مسائل كه طراحان اصلي آن بيگانگان و خناسان داخلي بودند از طرف ديگر، آقاي هاشمي رفسنجاني را تا پايان عمر در چارچوب نظام و در جايگاه رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام حفظ كرد و پروژه دشمنان را ناكام گذاشت. مردم قدرشناس ايران اسلامي، با تمركز بر فرازها و مجاهدت‌هاي رفيق و يار ديرينه رهبري و بدون توجه به نشيب‌ها و برخي مسائل سال‌هاي اخير، پيكر آيت‌الله را تشييع كردند و وحدت ملي و پيوند با نظام و رهبري را به نمايش گذاشتند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار