کد خبر: 832396
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
استفاده از دوچرخه به عنوان راهكاري موثر در كاهش حجم ترافيك شهري، آلودگي هوا و مصرف سوخت مورد توجه شهرهاي مختلف جهان قرار گرفته است وما نیز باید شهر توریستی اصفهان را به این فرهنگ تبدیل کنیم .

شهردار اصفهان با بيان اين مطالب و با اشاره به بحران هاي ناشي از توزيع نامتوازن خودروها گفت : خودروها معابرشهري را به هيولاهايي مملو از سروصدا و دود ناشی از خودروها تبديل كرده است ولازمه برون رفت از این معضل تشویق مردم از دوچرخه است .

مهدي جمالي نژاد افزود : دردهه های 20تا 40 شمسي، تعداد دوچرخه های اين شهر آن قدر زیاد بود که برای مدیران شهری مشکل ایجاد كرده بود، بر عکس این روزها که فراواني اتومبیل آلایندگی ومعضلات عدیده ایی را برای مردم بوجود آورد که باعث شده است مسئولان شهری به روش های مختلف مردم را تشویق کنند که از دوچرخه استفاده كنند .

وی اهتمام شهرداری را در ایجاد وراه اندازی ایستگاههای دوچرخه ضروری خواند وگفت : مدیریت شهری سالهاست با راه اندازی ایستگاه های دوچرخه رایگان مردم را تشویق نموده تا برای سفرهای کوتاه مدت شهری از این وسیله ارزان و پاک استفاده كنند.

شهردار اصفهان افزود افزود: امروز در دستگاه شهرداری این اراده هست که از شهردار تا معاونان وجود دارد که فرهنگ دوچرخه سواری شهری را گسترش دهیم. اگر راهکار پیدا شود آماده ایم با تمام مشکلات مالی که کشور با آن دست در گریبان است، براي گسترش دوچرخه سواري در اصفهان، هزینه کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار