کد خبر: 832301
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
مدیرکل استاندارد اردبیل مطرح کرد
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی سازمان ملی استاندارد به شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده واگذار می‌شود.

هاشم علایی در گفت‌و‌گو با خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، با اشاره به اینکه سیاست سازمان استاندارد آگاه‌بخشی به عموم مردم و توجه به علامت استاندارد ایران است، اظهار کرد: جلوگیری از تولید و عرضه کالاهای باکیفیت پایین و ایجاد اعتمادسازی بین مردم و کالاهای داخلی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از مهمترین فعالیت‌های سازمان استاندارد است.

وی بیان کرد: مراجعه بازرسان شرکت‌های بازرسی طی زمان‌بندی خاص و به صورت دقیق انجام می‌شود و در زمان مراجعه به مراکز تودیع و فروش معرفی‌نامه و کارت شناسایی معتبر خود را به مدیران فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند سپس نسبت به کنترل کالاها اقدام می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: در راستای عملی کردن طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) که یکی از طرح‌های راهبردی در سازمان ملی استاندارد است و به منظور استانداردسازی، ارتقای سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار انجام می‌شود.

علایی ادامه داد: قراردادی در زمینه بازرسی با یک شرکت معتبر با هدف بازرسی از مراکز تودیع و فروش استان منعقد شده که کنترل کالاهای مشمول مقررات استاندارد به صورت اجباری توسط این شرکت انجام می‌شود.

وی هدف اصلی این بازرسی را شناسایی کالاهای غیراستاندارد از مراکز فروش به منظور حفظ ایمنی و سلامت مردم استان بیان کرد و افزود: حدود 5 هزار مورد بازرسی از مراکز تودیع و فروش استان انجام یافته و تخلفات مشاهده شده به مراجع قانونی ارجاع داده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر