کد خبر: 832171
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
عذرخواهي سرلشكر جعفري از محرومان براي كم‌كاري‌ها
مخروبه قلعه سيمون اسلامشهر با ساخت 49 واحد مسكوني نونوا شد / قرارگاه محروميت‌زدايي سپاه پاسداران حالا به روستاي سيمون در حاشيه استان تهران رسيده است و با تلاش جمعي از تلاشگران و خيرين، روستاي مخروبه بدون امكانات اوليه زندگي بازسازي شده است و 49 واحد مسكوني آن به اهالي تحويل داده شد.
بيژن يانچشمه
 قرارگاه محروميت‌زدايي سپاه پاسداران حالا به روستاي سيمون در حاشيه استان تهران رسيده است و با تلاش جمعي از تلاشگران و خيرين، روستاي مخروبه بدون امكانات اوليه زندگي بازسازي شده است و 49 واحد مسكوني آن به اهالي تحويل داده شد. فرمانده سپاه در اين مراسم يكي از اقدامات اصلي سپاه را محروميت‌زدايي و توجه به مستضعفان عنوان كرد و از كم‌كاري‌ها در توجه به محرومان طي 38 سال گذشته از مردم عذر خواهي كرد.

اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل در بخشي از حاشيه تهران نمود عملي پيدا كرد و تلاش براي محروميت‌زدايي حالا به محله محروم قلعه سيمون در حاشيه استان تهران رسيده است‌؛ محله‌اي كه كم‌كاري و خلأ اقدامات مسئولان در آن موج مي‌زند. ساكنان 49 خانواده در آن دو دهه در بدترين شرايط زير سقف‌هاي چوبي و پلاستيكي و ديوارهاي ساخته شده از حلبي، گلي و كوچه‌هاي خاكي بدون داشتن آب، برق و گاز به اميد فردا‌ي بهتر فقط زنده بودند. اينجا نه از بهداشت خبري بود و نه از مسائل فرهنگي و اجتماعي. روستاي مخروبه‌اي كه در هياهوي شهري گم شده بود . حالا در راستاي اجراي فعاليت‌هاي محروميت‌زدايي و سازندگي و عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب در رسيدگي به محرومان‌، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با شناسايي17 محله محروم استان تهران و اولويت‌بندي، محله واقع شده در قلعه سيمون اسلامشهر را براي محروميت‌زدايي مد نظر قرار داد و با شناسايي محروميت‌ها و بسيج امكانات نونوا‌سازي اين محله، با تلاش خيرين، بسيج سازندگي سيد‌الشهداي استان تهران، اميد به زندگي بهتر به تك‌تك ساكنان آن هديه شد‌. فعاليت‌هاي شناسايي و عملياتي در چندين جبهه كاري با توان و بسيج امكانات و حضور برخي خيرين در كمتر از پنج ماه جواب داد. روز دوشنبه با حضور فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مراسم واگذاري 49 واحد مسكوني به ساكنان درد و رنج كشيده محله سيمون با هزينه 40 ميليارد ريالي برگزار شد.
  
كار اصلي انقلاب اسلامي رسيدگي به محرومان است
سرلشكر محمدعلي جعفري با اشاره به اينكه يكي از اقدامات اصلي سپاه محروميت‌زدايي و توجه به مستضعفان است، مي‌گويد: يكي از اقدامات اصلي سپاه پاسداران فعاليت در زمينه‌هاي محروميت‌زدايي و سازندگي است و سپاه همواره در ميدان‌هاي نياز انقلاب اسلامي حضور داشته است. وي مي‌افزايد: رسيدگي به محرومان و مستضعفان و توجه به آنها كار اصلي انقلاب اسلامي است؛ چراكه هدف اصلي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي بر پايه ايجاد عدالت اجتماعي است.
فرمانده كل سپاه با ابراز تأسف از وجود مناطق محروم در ۳۸ سال پس از انقلاب اسلامي اعلام كرد:‌گرچه جمهوري اسلامي طي سال‌هاي پس از استقرار خود درگير جنگ و تحريم و مشكلاتي ديگر بود، اما در موضوع رسيدگي به محرومان آنطور كه بايد عمل نكرده است.

وي با تأكيد بر اينكه رسيدگي به محرومان وظيفه همگان است، به وضعيت روستانشينان قلعه سيمون در سال‌هاي پس از سيل گلستان و تخريب اين روستا اشاره كرد و مي‌گويد: ‌من از طرف همه دولت‌هاي بعد از جنگ از مردم روستاي قلعه سيمون كه پس از سيل گلستان زندگي ناخوشايندي را تحمل كردند و كسي زودتر به آنها فكر و مشكلاتشان را برطرف نكرد، عذرخواهي مي‌كنم.
سرلشكرجعفري با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه محروميت‌زدايي مي‌گويد: از ابتداي انقلاب حركاتي توسط جهاد سازندگي انجام شد، اما در سال‌هاي پس از جنگ همزمان با سازندگي در عرصه‌هاي مختلف كشور با انحلال مجموعه جهاد سازندگي و به فراموشي سپردن كمك به محرومان مواجه بوديم. در سال‌هاي گذشته سپاه پاسداران بنا بر تأكيدات رهبري انقلاب حركت خود در عرصه‌هاي سازندگي و محروميت‌زدايي را آغاز كرد.

فرمانده كل سپاه با تأكيد بر اينكه يكي از اقدامات اصلي سپاه پاسداران فعاليت در زمينه‌هاي محروميت‌زدايي و سازندگي است، تأكيد مي‌كند: سپاه همواره در ميدان‌هاي نياز انقلاب اسلامي حضور داشته است و در مسائلي كه خلأ وجود دارد، ورود و به دستگاه‌هاي مربوطه كمك مي‌كند. سپاه در دوران جنگ زماني كه نياز بود، به كمك نيروهاي نظامي رفت و پس از جنگ نيز در حوزه‌هاي فرهنگي و محروميت‌زدايي اقدامات خود را از سر گرفت.

سرلشكر جعفري با بيان اينكه بيشترين فراواني مناطق محروم در حاشيه تهران است، خاطر نشان كرد: با توجه به فراواني مناطق محروم در حاشيه تهران فرصتي براي مسئولان استان تهران فراهم شده كه در محروميت‌زدايي از اين مناطق حاشيه‌اي از يكديگر سبقت بگيرند.
وي معتقد است كه مشكل و نياز مناطق محروم صرفاً مربوط به مسائل زيرساختي و تأمين مسكن نمي‌شود، بلكه لازم است پس از تأمين سلامتي مردم اين مناطق، اشتغالزايي نيز در دستور كار مسئولان قرار بگيرد.

سرلشكر جعفري با بيان اينكه اميدواريم با توسعه محروميت‌زدايي و سازندگي، شاهد حركت سريعي در رفع بي‌عدالتي اجتماعي در سطح كشور باشيم، خاطرنشان كرد: ان‌شاءالله قلعه سيمون به الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت و آباداني تبديل شود.
 
اقدام و عمل بسيجيان براي تحقق اقتصاد مقاومتي
 بازسازي و نوسازي محله سيمون در مساحت ۵ هزار متر مربع در قالب ۱۷ بلوك دو طبقه و پنج بلوك سه طبقه ساخته شده است و ساكنان آن از محرومان و سيل‌زدگان سال ۱۳۷۱ استان گلستان هستند كه در آن زمان مجبور به ترك خانه و كاشانه خود و سكونت در روستاي قلعه سيمون شدند. فرمانده سپاه سيدالشهدا استان تهران ، در خصوص فعاليت‌هاي صورت گرفته در باز‌سازي و آماده‌سازي واحد مسكوني قلعه سيمون اسلامشهر در گفت و گو با خبرنگار «جوان» مي‌گويد:كار شناسايي نقاط محروم استان تهران از سال گذشته آغاز و طي بررسي‌هاي به عمل آمده روستاي قلعه سيمون اسلامشهر به عنوان يكي از مناطق محروم و داراي اولويت براي رفع محروميت و آسيب‌هاي اجتماعي انتخاب شد‌.
سردار پاسدار علي نصيري مي‌افزايد: به منظور رفع محروميت از اين روستا، هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي مختلف و خيرين آغاز شده است و زمين مورد نياز براي احداث سرپناه و نهايتاً با همكاري سه نفر خير كه دونفر آنها از خانواده‌هاي معظم شهدا بودند‌، تأمين شود.
 
پيشگامي خيرين
حضور پر‌رنگ مردم و حمايت‌هاي خيرين در جهت رفع محروميت از اقداماتي است كه با همكاري بنياد برين، بنياد بركت، كميته امداد امام خميني (ره)، بنياد مسكن، خيرين مسكن‌ساز، فرمانداري و بخشداري مركزي، شهرداري و ادارات خدمات‌رسان آب، برق و گاز به اتمام پروژه بازسازي كمك كرد. در اين خصوص فرمانده سپاه سيدالشهدا مي‌گويد: علاوه بر رفع محروميت از اين روستا، توجه به معيشت خانوارها و ايجاد اشتغال پايدار براي آنها، برنامه‌ريزي لازم براي ايجاد كارگاه‌هاي اقتصاد مقاومتي انجام و برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي نيز تدارك ديده شده است.
 
جهاد ادامه دارد
كلنگ‌زني براي احداث و آباداني فضاهاي خدماتي و فرهنگي و اشتغالزايي از اقدامات ديگري است كه براي ادامه جهاد و محروميت‌زدايي در اين منطقه صورت گرفت.
 ويزيت رايگان و ارائه خدمات پزشكي، تأمين نيازمندي‌هاي اوليه خانوارها، اعطاي تسهيلات براي احداث واحدهاي مسكوني‌، ساخت مسجد، خانه عالم و يك مدرسه هشت كلاسه از ديگر برنامه‌هايي است كه در فاز دوم در اين روستا به اجرا در‌خواهد آمد تا ساكنان قلعه سيمون كه حالا نام فرزند يك شهيد خير (شهيدجعفري‌) را بر روستاي خود به يادگار دارند، با اميد به زندگي ادامه دهند.
روستاي سيمون كه به نام شهيد جعفري تغيير نام داده، از محل كمك‌هاي خيرين در زميني به وسعت 7 هزار متر مربع در كمتر از پنج ماه و با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي جديد صنعت ساختمان احداث و با نصب انشعابات مورد نياز تحويل مالكان آنها شد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
ای کاش سازمان دیده بان برای محرومیت و فساد ناشی از محرومیت و راه های برون رفت از آن در سپاه شکل میگرفت.

اهمیت کار عمرانی بری نفوذ در قلوب محرومین و خصوصا" جوانانی که با مشکل کار ، ازدواج و مسکن مواجه هستند کمتر از کار نظامی برای پاسداری از انقلاب نخواهد بود و در یک کلام پاسداری از انقلاب با این رویکرد کمتر از ساخت موشک نخواهد بود.

اولویتها و تعهدات دولتهای موقت 4 تا 8 ساله در ایران بیشتر از تعهد سیستماتیک سپاه برای حفاظت و پاسداری از انقلاب نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار