کد خبر: 832083
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
دانشگاه شهيد چمران در ۶۰ سال گذشته با برنامه جامع و پيش‌بيني همه‌جانبه تأسيس شد كه...
دكتر غلامحسين خواجه/رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز
دانشگاه شهيد چمران در ۶۰ سال گذشته با برنامه جامع و پيش‌بيني همه‌جانبه تأسيس شد كه تنها دانشگاهي بود كه از ابتدا طرح توسعه داشت و در زمان خود يك دانشگاه بي‌رقيب در منطقه بود. اما امروز دانشگاه شهيد چمران اهواز نفس‌هاي آخر خود را در رقابت با دانشگاه‌هاي هم‌سن و هم‌تراز خود مي‌زند. دانشگاهي با سابقه ۶۰ ساله در حال از دست دادن جايگاه خود و تحويل آن به دانشگاه‌هاي تازه تأسيس است.
دانشگاه شهيد چمران اهواز در هشت سال دوران دفاع مقدس، تمام امكانات خود را در خدمت دفاع مقدس قرارداد و طرح‌هاي توسعه در آن متوقف شد و تأسيسات آن آسيب ديد و تاكنون برخي از اين تأسيسات ترميم نشده و همچنان بدون استفاده‌اند.
عقب‌ماندگي‌هاي اين دانشگاه جبران نشد و در مقايسه با دانشگاه هم‌تراز خود در بودجه‌ها ديده نشد. اخيراً كارشناساني از سازمان برنامه‌ و بودجه براي بررسي عقب‌ماندگي دانشگاه آمدند و ادعاي دانشگاه را تأييد كردند اما متأسفانه همچنان جبران عقب‌ماندگي‌ها در بودجه ديده نشده است.
نسبت دانشجويان دولتي به تمام دانشجويان در استان اصفهان ۵۱ درصد، در استان فارس ۵۱ درصد و اما متأسفانه در استان خوزستان ۴۳ درصد است كه اين نشان از عقب‌ماندگي است و رتبه خوزستان در اين زمينه ۲۸ است. همچنين رتبه خوزستان در نسبت استاد به دانشجو در كشور ۲۲ است.
تعداد دانشجويان در مؤسسات آموزش عالي در مقطع كارشناسي ارشد در استان اصفهان ۴۷ هزار، در استان فارس ۳۰ هزار و در استان خوزستان ۲۴ هزار نفر است. همچنين تعداد دانشجويان مؤسسات آموزش عالي در مقطع دكتري عمومي در استان اصفهان ۵ هزار، در استان فارس ۵۵۰۰ و در استان خوزستان ۳ هزار نفر است كه بايد به حال آن فكري كرد و گرنه وضع از اين بدتر مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار