کد خبر: 831990
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
رئیس هیئت تیراندازی با کمان اردبیل:
رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل گفت: دو سال پی در پی است که با کسب 8 مدال طلا قهرمان بلامنازع در لیگ تیراندازی و در رشته ریکلم کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سلمان منصوری دانشور در گفت و گو با جمعی از خبرنگاران و جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: هم در سال گذشته و هم امسال در رده انفرادی و گروهی با کسب مدال های طلا تیم تیراندازی با کمان استان اردبیل قهرمان کشور شده و ما این قهرمانی ها را مدیون کار مستمر و بدون حاشیه تیم استان اردبیل هستیم.

وی با بیان اینکه هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل از سال 86 فعالیت گسترده و مطلوب خود را آغاز کرده و ما در قدم اول سعی در تجهیز این هیئت در شهرستان ها کردیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر 10 شهرستان استان اردبیل به تجهیزات اداری و ورزشی مناسب مجهز شده اند و نسبت به برگزاری دوره های آموزشی رشته تیراندازی با کمان به عنوان یکی از رشته های مورد تاکید مکتب اسلام و سفارش نبی مکرم اسلام اقدام کردیم.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان اردبیل به برگزاری کلاس های مربیگری در 9 سال گذشته به شکل مکرر اشاره و تصریح کرد: ما از ظرفیت کمیته فنی استان نیز در ارتقای مهارت ورزشکاران و فعالان این رشته ورزشی استفاده کردیم.

منصوری دانشور به تعامل با نهادها، موسسات دولتی و غیردولتی و دانشگاه محقق اردبیلی و آزاد در فعال کردن رشته تیراندازی با کمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در دانشگاه محقق اردبیلی با اختصاص تجهیزات کامل نظیر سیبل، کمان، تیر و ... سعی کردیم تا این رشته ورزشی را به شکل فعال راه اندازی کنیم.

وی تعامل با نیروی نظامی و انتظامی و فعال بودن این رشته ورزشی را در مجموعه سپاه، بسیج و ارتش با بکارگیری تجهیزات کامل یادآور شد و بیان داشت: فعالیت های این هیئت در مجموعه ارتش با قوت ادامه دارد به طوری که 15 نفر از قهرمانان ما در تیپ 40 مستقل ارتش به عنوان سرباز قهرمان فعالیت می کنند.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان اردبیل به راه اندازی باشگاه تیراندازی با کمان عقیدتی نزاجای اردبیل اشاره کرد و افزود: با آموزش و پرورش تعامل خوبی را برقرار کردیم به طوری که دو مدرسه به صورت تخصصی نسبت به استعدادیابی دانش آموزان در این رشته ورزشی اقدام می کنند.

منصوری دانشور تصریح کرد: در این زمینه 135 نفر دانش آموز در مرحله اول استعدادیابی شناسایی شده اند که از بین آنها در مرحله نهایی 25 نفر دانش آموز دختر و پسر مستعد در این رشته ورزشی شناسایی و انتخاب شده اند.

سرمربی کره ای تیم ملی تیراندازی با کمان کشور به اردبیل می آید

رئیس هیئت تیراندازی با کمان اردبیل از سفر سرمربی کره ای تیم ملی تیراندازی با کمان به استان اردبیل خبر داد و گفت: قرار است در سه رده سنی ورزشکاران مستعد در این رشته ورزشی زیرنظر سرمربی تیم ملی مورد ارزیابی قرار گیرند.

منصوری دانشور تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشته تیراندازی با کمان در استان اردبیل را 300 نفر اعلام کرد و افزود: 64 مربی زن و مرد نیز در استان اردبیل فعالیت می کنند که اغلب آنها مدرک مربیگری درجه سه و تعدادی نیز دو را دارند.

وی از فعالیت دو داور زن درجه دو در استان اردبیل خبر داد و گفت: هیئت تیراندازی با کمان بسیج استان اردبیل نیز با فعالیت 8 نفر مربی درجه دو و 4 نفر داور درجه دو فعالیت می کنند.

رئیس کمیته حفاظت و حراست فدراسیون تیراندازی با کمان با بیان اینکه جایگاه استان اردبیل در رشته تیراندازی با کمان در سال های اخیر همواره چهارم و یا پنجمی کشور بوده است اضافه کرد: سال گذشته و امسال با 8 مدال طلا قهرمان شدیم و 8 نفر نیز از این استان به عضویت تیم ملی درآمدند.

منصوری دانشور همچنین به فعالیت استان اردبیل در رشته کمانگیری با اسب و نام آور بودن سه ورزشکار این رشته سینایی، پاشایی و ابی زاده اشاره کرد و گفت: خواهران ما نیز سال گذشته رتبه پنجم و امسال رتبه چهارم را در رده آزاد به دست آوردند.

وی مظلومیت رشته های ورزشی انفرادی را به دلیل نبود اسپانسر مناسب یادآور شد و افزود: ما امسال تنها با 18 میلیون تومان هزینه در رشته ریکلم در کشور قهرمان شدیم و اگر به همت اسپانسر حمایت جدی انجام شود بیشتر از این می توانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان اردبیلاز ورود رشته تیراندازی با کمان مجموع رشته های المپیاد مدارس و دانشگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: قرار شد از سال آینده در این رشته ورزشی نیز دراین دو المپیاد مسابقاتی برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر