کد خبر: 831985
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به همت نیروهای توانمند جهاد کشاورزی و کشاورزان در طول هشت سال دفاع مقدس تا الان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سعی کردیم با تولید سالانه 120 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشورخودکفا باشیم.

به     گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،عدیل سروی در مراسم شروع اولین دوره آموزشی کشوری کارشناسان جدید الاستخدام در مرکز آموزش پردیس تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: تامین امنیت غذایی در کشورمسئولیت بسیارعظیمی است که برعهده بخش کشاورزی گذاشته شده است خداوند متعال را شاکریم که علیرغم اینکه کشورمان از یک سوم متوسط بارندگی جهانی برخورداراست ولی با وجود این محدودیت  در بسیاری از محصولات استراتژیک و مهم خود کفاهستیم و به واردات از بیگانگان نیاز نداریم.

وی با اشاره به اینکه خاک سرمایه بزرگ کشور محسوب می شود به نیروهای جدیدالاستخدام وزارت جهاد کشاورزی گفت:همه ما ملزم و مجاب به حفاظت از منابع آبی و خاکی کشورهستیم تخریب اراضی کشاورزی یک فرهنگ شده است و عده ای فرصت طلب به دنبال تفرجگاه برای تعطیلات هستند و بی رحمانه زمین‌های کشاورزی را تخریب می‌کنند ولی ما این اجازه را به آنان نمی دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد:خاک سرمایه و امانت نسل آینده است و از طرفی  برای تشکیل یک سانتی مترمربع خاک زراعی حداقل 800 سال زمان نیاز است. در استان اردبیل در طی سه سال گذشته بیش از 25 هزار هکتار از تداخلات زمین‌های زراعی تعیین تکلیف شد از سودجویی و فرصت طلبی برخی از افراد که سعی داشتند با تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی حاصلخیز کشاورزی را تخریب و یا تغییر کاربری دهند جلوگیری بعمل آمد.

سروی به فعال نمودن یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان و در تمامی شهرستانها اشاره کرد و گفت:اجازه نمی‌دهیم هیچ کس در هیچ نقطه از استان خودسرانه اقدام به تخریب اراضی کشاورزی و یا تغییر کاربری آن نماید. در طی سه سال گذشته بیش از 320 مورد قلع و قمع بناهای غیر مجاز  عملی شد و نظارت مستمر و مداومی بر 10 هزار هکتار از اراضی واگذار شده به طرحهای کشاورزی و غیر کشاورزی داریم. 

وی با بیان اینکه میزان کل تولیدات زراعی و دامی و باغی استان 3/4 میلیون  تن است افزود: این میزان  تولیدات در سال اول فعالیت دولت تدبیر وامید 7/3 میلیون تن بوده است و میزان خرید تضمینی گندم در سال اول فعالیت دولت 150 هزارتن در سال دوم 220 هزارتن ، در سال سوم 540 هزارتن و در سال 94 برابر 610 هزارتن بوده است که این در حالی است که نسبت به سالهای گذشته با کاهش 10 میلی متری متوسط بارندگی سالیانه و همچنین 11 درصد کاهش سطح زیر کشت نسبت به سالهای مشابه گذشته روبرو بودیم که موفقیت در تولید با ثبات و پایدار این محصول استراتژیک نشان از سعی واهتمام و انسجام و برنامه ریزی کلیه زیر بخش‌های کشاورزی اعم از تحقیقات ، ترویج ، مکانیزاسیون و دیگر بخش‌های اجرایی دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: انتظار ما از نیروهای جدید الاستخدام جهاد کشاورزی این است که در طول مدت دوره آموزشی که با مشارکت جدی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرا می‌شود و با وجدان و شرف کار و بکارگیری تخصص خود آینده کشاورزی کشور را به سوی قطع وابستگی کامل در واردات محصولات کشاورزی سوق دهند.

این مراسم با حضورابوالقاسم ورداسپی مدیر کل مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی،میثمی تبار مدیر کل آموزشی سازمان تحقیقات ،آموزش کشاورزی و ترویج و احمدی نژاد معاون آموزشی مرکز علمی ، کاربردی وزارت جهاد کشاورزی و  دیگر مدیران و مسئولان استان و شهرستان  برگزارشد.لازم به توضیح است تعداد 256 نفر از کارشناسان جدید الاستخدام به مدت دو ماه در اولین دوره ملی به صورت عملی با مشارکت کشت و صنعت مغان در مرکز آموزش پردیس تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آموزشهای لازم را فرا خواهند گرفت .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر