کد خبر: 831937
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح مقابله با بیابان‌زایی در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: در سه سال گذشته نیز در بیش از دو هزار و 300 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه نهال و بوته کاری اقدام شده است.

داور نامدار  همایش یکروزه از اجرای طرح مقابله با بیابان زائی در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد و اظهار داشت: این طرح با محوریت شهرهای آذرشهر، عجب شیر و شبستر در حال اجراست و در سه سال گذشته نیز در بیش از دو هزار و 300 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه نهال و بوته کاری اقدام شده است.

وی افزود: مطالعات طرح مقابله با بیابان زائی در شهرستان های بناب و ملکان به وسیله متخصصان دانشگاه تبریز انجام یافته و از سال آینده اجرایی خواهد شد.

نامدار با اشاره به اینکه طرح های احیای منطقه بناب در تعهد منابع طبیعی استان نبوده است؛ اظهار کرد: با این وجود در این شهرستان 800 میلیون ریال برای تسهیل روان آب به دریاچه هزینه و 16 هزار اصله نهال رایگان نیز برای تقویت پوشش گیاهی منطقه به مردم تحویل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی سپس به مدیریت و ساماندهی چرای دام در 230 هکتار از اراضی شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: این طرح در 18 روستای شهرستان انجام و با قرق مراتع در 2 هزار هکتار از اراضی80 تن جو رایگان به دامداران تحویل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر