کد خبر: 831909
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
در عمليات شهادت‌طلبانه 6 نظامي صهيونيستي كشته و 18 تن زخمي شدند
يك جوان فلسطيني روز يك‌شنبه در عملياتي شهادت‌طلبانه در قدس اشغالي با كاميون خود نظاميان صهيونيست را زير گرفت كه طي آن چهار سرباز اسرائيلي كشته و ۱۸ نفر ديگر زخمي شدند.
روح‌الله صالحي
يك جوان فلسطيني روز يك‌شنبه در عملياتي شهادت‌طلبانه در قدس اشغالي با كاميون خود نظاميان صهيونيست را زير گرفت كه طي آن چهار سرباز اسرائيلي كشته و ۱۸ نفر ديگر زخمي شدند. اين عمليات يك روز پس از هشدار مقامات تشكيلات خودگردان انجام شد كه گفته بودند انتقال سفارت امريكا به قدس اعلام جنگ عليه مسلمانان است. گروه‌هاي مقاومت فلسطيني از اين عمليات حمايت و آن را عكس‌العملي طبيعي به جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي توصيف كردند. رژيم صهيونيستي با اعزام صدها نظامي به قدس وضعيت فوق‌العاده اعلام كرد.

هنوز چند روز از سال نو‌ميلادي نگذشته بار‌ديگر ترس و وحشت در سرزمين‌هاي اشغالي حاكم شد. با گذشت 15 ماه از شروع انتفاضه سوم، جوانان فلسطيني عمليات شهادت‌طلبانه خود را عليه نظاميان اسرائيلي تشديد كرده‌اند و در تازه‌ترين عمليات استشهادي در قدس يك جوان شهادت‌طلب فلسطيني كه به تازگي از اسارت صهيونيست‌ها آزاد شده بود، روز يك‌شنبه با كاميون خود به جمع نظاميان صهيونيستي در شهرك «ارمون هنتسيف» در مجاورت محله «جبل المكبر» قدس حمله كرد. در اين عمليات شهادت‌طلبانه شش نظامي صهيونيست به هلاكت رسيدند و 18 تن ديگر زخمي شدند كه بر اساس گزارش رسانه‌هاي اسرائيلي حال برخي از مجروحان وخيم است. به گزارش شبكه الميادين، عامل اين عمليات «فادي القنبر» از اهالي منطقه «جبل المكبر» قدس اشغالي است و تيمي از اعضاي گارد مرزي اسرائيل راهي منزل وي شدند. منابع محلي مي‌گويند كه نظاميان اسرائيلي فوراً به سوي راننده كاميون آتش گشوده‌اند و پليس اسرائيل از شهادت وي خبر داد. فيلم‌هايي كه از اين عمليات منتشر شده، نشان مي‌دهد زماني كه نظاميان اسرائيلي از اتوبوس پياده مي‌شوند، جوان فلسطيني با كاميون به آنها حمله مي‌كند و تعدادي از آنها را زير مي‌گيرد. عامل استشهادي پس از تيراندازي نظاميان اسرائيلي به ضرب گلوله شهيد مي‌شود.  در پي اين عمليات كه تلفات در سال‌هاي اخير كم‌سابقه است، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي جلسه شوراي وزيران اسرائيل را كه كابينه‌اي
امنيتي - ديپلماتيك است، لغو كرد.

راديو رژيم صهيونيستي از اعزام 300 پليس به قدس اشغالي خبر داد. روزنامه يديعوت آحارونوت در اين باره نوشت: «عمليات قدس واقعاً خطرناك بود، مانند آن را در قدس نديده بوديم و اطلاعاتي درباره آن گزارش نشده بود.» روني الشيخ، دادستان كل پليس رژيم صهيونيستي نيز در مكان انجام عمليات گفت: «هيچ هشداري در اين باره دريافت نكرده بوديم و آماده‌باش اعلام خواهيم كرد.» رژيم صهيونيستي اعلام كرد تمامي كشته‌ها و زخمي‌ها، از نظاميان يكي از يگان‌هاي ويژه اين رژيم بودند و انتظار مي‌رود آمار تلفات بالاتر رود. از سوي ديگر، برخي رسانه‌ها اخبار ضد و نقيضي از انجام دومين عمليات ضد صهيونيستي در منطقه «هاحوما» در شرق قدس نيز دادند كه جزئيات بيشتري درباره اين عمليات منتشر نشده است. در عمليات استشهادي گذشته فلسطيني‌ها از سنگ و چاقو و اسلحه استفاده مي‌كردند اما استفاده از كاميون عليه صهيونيست‌ها براي اولين‌بار انجام مي‌شود.
  
هشدار به ترامپ
اين عمليات شهادت‌طلبانه يك روز پس از اظهارات شيخ محمود هباش، مشاور امور ديني محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان انجام شد كه در واكنش به سخنان دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور منتخب امريكا براي انتقال سفارت اين كشور از تل‌آويو به بيت‌المقدس، به وي هشدار داد و آن را اعلام جنگ عليه مسلمانان دانست. محمود عباس هم گفت كه اگر انتقال سفارت امريكا به قدس عملي شود، روند صلح در خاورميانه و حتي در جهان در تنگنايي گرفتار خواهد شد كه هرگز نمي‌تواند از آن خارج شود. دونالد ترامپ در كمپين‌هاي تبليغاتي خود مدعي شده بود در صورت پيروزي در انتخابات سفارت امريكا را از تل‌آويو به قدس انتقال خواهد داد و يك فرد حامي رژيم صهيونيستي و مخالف مذاكرات سازش را به عنوان سفير در سرزمين‌هاي اشغالي معرفي كرده است. رسانه‌هاي صهيونيستي اخيراً مدعي شده‌اند ساختمان سفارت امريكا در قدس اشغالي آماده شده است.
  
حمايت حماس و جهاد اسلامي
گروه‌هاي مقاومت اسلامي فلسطين عمليات شهادت‌طلبانه در قدس را تبريك گفتند و آن را واكنش طبيعي به جنايات صهيونيست‌ها دانستند. به گزارش شبكه فلسطين اليوم، جنبش حماس ديروز در بيانيه‌اي تأكيد كرد: «عمليات استشهادي در قدس بر اين امر مهم تأكيد دارد كه انتفاضه قدس حادثه‌اي گذرا نيست و همه تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي براي مهار آن شكست خورده است.» كميته‌هاي مقاومت مردمي فلسطين نيز اعلام كردند: «اين عمليات محاسبات رژيم اشغالگر را به هم ريخت و تأكيد كرد قدس به عنوان رمز انتفاضه و انقلاب باقي خواهد ماند.» عمليات استشهادي ديروز در قدس اشغالي مهم‌ترين عمليات انتفاضه قدس از زمان شروع آن در اكتبر ۲۰۱۵ تاكنون است. اين عمليات كه همه تلفات آن نظاميان صهيونيست بوده‌اند، ضربه بزرگي به كابينه امنيتي نتانياهو است. اين عمليات در شرايطي صورت گرفت كه اخيراً منابع امنيتي رژيم صهيونيستي از مهار انتفاضه قدس سخن مي‌گفتند. انتفاضه قدس از اكتبر 2015 در واكنش به توهين مكرر صهيونيست‌ها به مقدسات فلسطيني آغاز شد و نزديك به 270 شهيد داده است.
  
فساد گسترده نتانياهو
در شرايطي كه نخست وزير رژيم صهيونيستي اتهامات فساد عليه خود را رد كرده است اما پليس اين رژيم نوارهاي ضبط شده‌اي در اختيار دارد كه اتهامات عليه نتانياهو درباره پرونده فساد را ثابت مي‌كند. روزنامه صهيونيستي هاآرتص روز يك‌شنبه در گزارشي فاش كرد اين پرونده بر تماس‌هاي ميان نتانياهو و تجار درباره امتيازهاي متقابل متمركز است و پليس نوارهاي ضبط‌شده‌اي از اين تماس‌ها دارد. اين تماس‌ها نشان مي‌دهد نتانياهو قراردادي را با يك تاجر امضا كرده كه براساس آن وي از ماندن نتانياهو در قدرت حمايت كرده و نتانياهو نيز در مقابل از نفوذش براي دستيابي اين تاجر به اموال هنگفت استفاده مي‌كند. گفته مي‌شود نتانياهو در طول هفت يا هشت سال هداياي گران‌قيمتي از اين بازرگان دريافت كرده كه سيگارهاي فاخر كوبايي و شامپاين‌هاي گران‌قيمت از جمله آنها بوده است. اين روزنامه نوشت: «وجود اسناد و مدارك درباره اين پرونده تحقيقات جنايي فوري را مي‌طلبد. اين اسناد از نوع اسنادي بوده كه منشي ايهود اولمرت، نخست‌وزير سابق اسرائيل عليه وي ارائه كرده بود و همچنين شامل نوارهايي است كه صداي نتانياهو در آن ضبط شده است.» هاآرتص به نقل از افرادي كه اواخر هفته گذشته با نتانياهو صحبت كرده‌اند، نوشت كه نتانياهو از ارائه اين اسناد و مدارك كه عليه وي وجود دارد شوكه شده است.

هاآرتص: ترامپ و نتانياهو هر دو بيمار رواني هستند
روزنامه هاآرتص در تحليلي نوشته است كه نتانياهو و ترامپ هر دو به اختلال رواني مبتلا هستند. روزنامه هاآرتص نوشته افراد مبتلا به اختلال شخصيت خودشيفته انتظار دارند تمامي اطرافيانشان آنها را تمجيد كرده و غير از حسن آنها چيزي نگويند. افراد مبتلا به اين اختلال كوچك‌ترين انتقادي را بر‌نمي‌تابند و آن را تهديدي عليه موجوديت خودشان مي‌بينند، بنابراين افراد خودشيفته، به جاي بررسي كردن اظهارنظرهاي منفي ترجيح مي‌دهند به منتقدانشان حمله كنند، آنها را تحقير كنند و انتقادهاي آنها را بر حسب انگيزه‌هاي مخفي تفسير كنند. هاآرتص پس از اين مقدمه مي‌نويسد: «(اين بيماران) مي‌توانند نخست‌وزير باشند، مانند بنيامين نتانياهو كه هرگز قبول نمي‌كند مرتكب عمل نادرستي شده و به جاي آن ترجيح مي‌دهد به روزنامه‌نگاران و محققاني حمله كند كه شغلشان پرده برداشتن از همين اعمال نادرست است.» هاآرتص همچنين نوشته است: «آنها همچنين مي‌توانند رئيس‌جمهور منتخب باشند، مثل دونالد ترامپ كه ترجيح مي‌دهد ارزيابي همصداي نهادهاي اطلاعاتي درباره دخالت روسيه در انتخابات از جانب خودش را توطئه‌اي سياسي با هدف تضعيف پيروزي تاريخي‌اش جا بزند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار