کد خبر: 831870
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
عملیات شهادت‌‌طلبانه یک فلسطینی در قدس اشغالی منجر به کشته شدن 4 نظامی صهیونیست و مجروحیت 15 تن دیگر شد که همگی از اعضای یکی از یگان‌های ویژه رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

جوان آنلاين: رسانه‌های اسرائیلی از عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی خبر دادند.

این عملیات که در  شهرک صهیونیستی «آرمون هنتسیف» در جنوب قدس رخ داد و  یک فلسطینی با یک کامیون اقدام به زیرگیری نظامیان اسرائیلی‌ کرد و حال برخی از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» و تلویزیون این رژیم ، کشته شدن 4 نظامی اسرائیلی و زخمی شدن 15 تن دیگر را در این عملیات تایید کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت راننده کامیون به عنوان عامل عملیات تیراندازی کردند و وی را به شهادت رساندند.

شبکه «المیادین» اعلام کرد عامل این عملیات «فادی القنبر» (28 ساله) از اهالی منطقه «جبل المکبر» قدس اشغالی است و تیمی از اعضای گارد مرزی اسرائیل راهی منزل وی شدند.

در پی این عملیات با حجم تلفات بالایی که در میان اسرائیلی‌ها داشت، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه شورای وزیران اسرائیل را که کابینه‌ای امنیتی-دیپلماتیک است ، لغو کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی از اعزام 300 پلیس به قدس اشغالی خبر داد.

یدیعوت دراین باره نوشت: عملیات قدس واقعا خطرناک بود، مانند آن را در قدس ندیده بودیم و اطلاعاتی درباره آن گزارش نشده بود.

«رونی الشیخ» بازجوی کل پلیس رژیم صهیونیستی نیز در مکان انجام عملیات گفت: هیچ هشداری در این باره دریافت نکرده بودیم و آماده‌باش اعلام خواهیم کرد؛ وی افزود: نطامیان در حال پیاده شدن از اتوبوس بودند که راننده کامیون به میان آنها رفت.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد تمامی کشته‌ها و زخمی‌ها، از نظامیان یکی از یگان‌های ویژه این رژیم بودند و انتظار می‌رود آمار تلفات بالاتر رود.

واکنش‌‌های گروه های مختلف فلسطینی

   حماس

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات «کامیون انتفاضه» (عملیات شهادت‌طلبانه انجام شده) تاکید کرد که انتفاضه قدس یک اتفاق زودگذر نیست و تمامی تلاش‌ها برای کنار زدن آن شکست خورده است.

 جهاد اسلامی

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز عملیات مذکور را تبریک گفت و آن را عکس‌العملی طبیعی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز اعلام کردند: این عملیات محاسبات رژیم اشغالگر را به هم ریخت و تأکید کرد قدس به عنوان رمز انتفاضه و انقلاب باقی خواهند ماند.

انتفاضه قدس از اکتبر 2015 در واکنش به توهین مکرر صهیونیست‌ها به مقدسات فلسطینی آغاز شد و نزدیک به 270 شهید داده است.

فتح

جنبش فتح نیز اعلام کرد عملیات استشهادی قدس پاسخی طبیعی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و دفاع از مقدسات، آزادگان و کودکان ما بوده و ثابت کرد رژیم اشغالگر هر چقدر هم مانع جلوی پای مقاومت بگذارد در نهایت از پس آن برنمی‌آید.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین

«گردان‌های مقاومت وطنی» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز این عملیات را تبریک گفت و بر ادامه مبارزه با رژیم اشغالگر اسرائیلی تأکید کرد.

جنبش «مجاهدین»

«سالم عطاءالله» از اعضای بارز جنبش مجاهدین هم اعلام کرد این عملیات، واکنشی طبیعی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود و اینگونه عملیات‌ها، یکی از روش‌های مبارزه‌ علیه این رژیم است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
سلام
خدایش بیامرزد
ماهم تبریک می گوییم
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
ارتشهای امریکا و اسرائل و ... باید طاوان حمله های تروریستی داعش و... به مردم مظلوم و بی دفاع منطقه ، بخصوص کشورهای اسلامی را بدهند ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار