کد خبر: 831759
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه آلودگی هوا به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده و مردم به این موضوع عادت کرده اند در حالی که این پدیده تهدیدی جدی برای محیط زیست است.

مریم قهمانی در حاشیه برگزاری نشست تخصصی بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا گفت: مردم باید در راستای آشتی با طبیعت آموزش ببینند و در واقع آموزش شهروندی باید به صورت گسترده و مفید انجام گردد.

وی با بیان این که متاسفانه کشور ما چهار برابر دنیا مصرف انرژی دارد اذعان داشت: به طور عمده 75 درصد آلودگی ها به سمت خودروها و نوع سوخت آن ها بستگی دارد.

 قهرمانی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما پدیده وارونگی گرمایی موجب انباشته شدن هوای سرد در سطوح پایین گردیده و مانع رقیق شدن گازهای سمی می شود.

این عضو شورا آموزش شهروندی در حوزه تولید زباله و تفکیک از مبدا را یکی از راه های مفید در کاهش آلودگی شهری دانست و گفت: کاهش سفرهای درون شهری نیز یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا می باشد که این مهم تنها با مشارکت و همدلی شهروندان امکان پذیر خواهد بود.

قهرمانی تجهیز خودروها و اطمینان از عدم اختلال در سوخت و دارا بودن معاینه فنی را از دیگر موارد کاهش آلودگی هوا بیان کرد و گفت: زمانی که آلودگی هوا کاهش یابد قطعاً توسعه فضای سبز پیش خواهد آمد که سلامتی شهروندان را رقم خواهد زد.

 عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج وسایل نقلیه موتوری و سیستم های گرمایش خانگی را بزرگترین عوامل آلودگی هوا در شهرها برشمرد.

مریم قهرمانی فرهنگ سازی و تربیت نسل آینده را جهت تحقق کاهش آلودگی محیط زیست مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز باید به فکر تربیت نسلی باشیم که با مصرف بهینه کاهش آلودگی ها از بیماری های ناگوار و تخریب فضای سبز جلوگیری کرده و سلامت شهروندی را به همراه داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار