کد خبر: 831756
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
شهردار تبریز در دیدار با جانشین قائم‌مقام وزیر کشور عنوان کرد؛
شهردار تبریز مدیریت هماهنگ شهری را رمز مهم دستاوردهای شهرداری در شاخص‌های اجتماعی عنوان کرد.
دکتر صادق نجفی در دیدار با جانشین قائم‌مقام وزیر کشور، گفت: در نبود مدیریت واحد شهری، شهرداری تبریز با دستیابی به یک مدیریت هماهنگ و تعامل مستمر با دستگاه ها و بخش های مختلف استان، موفق شده در زمینه‌های مختلف اجتماعی، از قبیل مهار آسیب‌های اجتماعی، عفاف‌و‌حجاب و حقوق شهروندی، به موفقیت‌های ارزشمندی دست یابد.

وی به پیشینه و وجهه تاریخی شهر تبریز اشاره کرد و گفت: فعالیت ۲ هزار هیئت مذهبی، حضور پررنگ تشکل‌های خیریه و تقید عموم مردم به مباحث دینی، موجب شده بحث آسیب‌های اجتماعی در این شهر، بسیار محدودتر از سایر کلان‌شهرها باشد.

شهردار تبریز اضافه کرد: با این حال، شهرداری تبریز طی یک تعامل مداوم با مدیریت استان، ایجاد گرم‌خانه‌ها، توسعه مراکز اسکان و تاسیس کمپ ترک اعتیاد و مهارت‌آموزشی ماده ۱۶ را مد نظر قرار داده و جایگاه این شهر را به عنوان «شهر بدون گدا» مطرح ساخته است.

دکتر نجفی ایجاد نظام کارآمد و سالم اداری را از اهداف مهم اجتماعی خواند و افزود: با اجرای راهبردهای مختلف از جمله توسعه خدمات دیجیتال، تقویت نظارت‌های مجازی بر پروژه‌های عمرانی و حذف اقدامات دستی در رسیدگی به پرونده‌های شهرسازی، سعی داریم تکریم ارباب رجوع را به عنوان یک هدف آرمانی در مجموعه شهرداری محقق کنیم.

وی به نقش آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: شهر یک موجود زنده و پویا و آموزش جزو جداناپذیر آن است؛ از این رو این سعی کرده‌ایم مباحث آموزشی را با توزیع مناسب در فرهنگسراها و مدارس سطح شهر، نهادینه کنیم.

 


شهردار تبریز اجرای پروژه‌های عمرانی را در خدمت تحول فرهنگی و اجتماعی شهر خواند و افزود: اتفاقات مهم عمرانی که در بافت حاشیه‌نشین شهر روی داده است، در حذف ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی این بخش‌ها موثر بوده است.

دکتر صادق نجفی پروژه اسکان ۲۰۰ واحدی ارم را نمونه بارز این اقدامات خواند و افزود: با اجرای این پروژه مهم، خانواده‌‌هایی که در وضعیت نابسامانی به سر می‌بردند، از امکان یک سرپناه زیبا و ایمن بهره‌مند شده‌اند؛ خرسندیم که چنین اقدامی موجب تقویت بنیان خانواده شده و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت مسکن و شهرسازی، این روند را تداوم ببخشیم.

وی همچنین رویکردهای عمرانی را عاملی اشتغال‌زا در سطح شهر خواند و گفت: هم‌اکنون، تنها در خط یک قطار شهری شاهد فعالیت بیش از ۳ هزار کارگر در کارگاه‌های مترو هستیم که این موضوع در بهبود شاخص های اشتغال و معیشت صدها خانواده قطعاً موثر بوده است.

شهردار تبریز تصریح کرد: هم‌اکنون با همکاری اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان، ۶۰ نوجوان دختر و پسر، با عنوان «شهردار مدرسه» با بخش‌های مختلف شهرداری تبریز  آشنایی دارند و ضرورت‌های شهروندی و مدیریتی را در مدرسه خود اعمال می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر