کد خبر: 831751
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بر اساس ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار زمان کمبودهای برق و گاز، فشار و اولویت قطعی نباید بر واحدهای تولیدی باشد، گفت: در هر صورت اگر قطعی رخ داد خسارات حاصله به واحدهای تولیدی را باید پرداخت کنند.

اسماعیل جبارزاده  در جمع مدیران استان به تشریح اهمیت انتقال خط اتیلن غرب به تبریز که با حضور وزیر نفت عملیات اجرایی آغاز شد، پرداخت و اظهار داشت: انتقال این خط فصل جدیدی از توسعه پایدار صنعتی استان را در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی به روی آذربایجان‌شرقی گشوده است.

وی با بیان اینکه ایده‌‌های بزرگ کار مردان بزرگ است؛ افزود: با انتقال این خط صنایع پتروشیمی و پایین دست به منبع مطمئن تغذیه و تامین خوراک وصل شد.

جبارزاده در ادامه تاکید کرد: در این شهر باید یک کیمیا شهر احداث کنید تا تمام واحدهای وابسته به پتروشیمی که عموما «های تک» هستند تمرکز یابند؛ شهرک صنعتی پتروشیمی تعریف می‌کنیم که مواد اولیه آن از پتروشیمی تبریز تامین شود و تبدیل به محصول نهایی و صادر شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: از وزیر نفت درخواست کردیم شرایطی فراهم آوریم، آذربایجان‌شرقی در زمینه صنعت نفت و پتروشیمی نقش سازنده‌ای داشته باشد که این درخواست ما را پذیرفتند و آماده ارائه پیشنهادات فعالان بخش خصوصی ما در این عرصه هستند.

این مسؤول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح جایگاه اقتصاد دانش بنیان در فضای مجازی و IT  و ICT پرداخت و افزود: سهم ایران از بازار جهانی تولیدات یارانه‌ای حدود 39 هزار میلیارد تومان است که با توجه به اینکه یک درصد جمعیت جهان می‌باشیم باید حدود 140 هزار میلیارد تومان باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی 10 هزار کیلومتر فیبر نوری در استان، IT  و ICT از سه بخش شبکه، تجهیزات و تولید محتوا تشکیل یافته که دولت در بحث شبکه و تجهیزات آنچه که لازم بود تامین کرده و امروز مردم باید با تامین محتوا از این شبکه و تجهیزات درآمدزایی کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بر اساس ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار زمان کمبودهای برق و گاز، فشار و اولویت قطعی نباید بر واحدهای تولیدی باشد.

وی بررسی اجرای حکم ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و مفاد آیین نامه اجرایی آن اظهار داشت: زمان کمبودهای برق و گاز فشار نباید بر واحدهای تولیدی باشد و شرکت های خدمات‌رسان مثل برق و گاز اگر مشکلی پیش آمد اولویت قطعی را به واحدهای تولیدی قرار ندهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: در هر صورت اگر قطعی رخ داد خسارات حاصله به واحدهای تولیدی را باید پرداخت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر