کد خبر: 831749
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذرباجان‌شرقی خبر داد
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی از افزایش ارزش افزوده پتروشیمی تبریز به 4 هزار میلیارد تومان با انتقال خط اتیلن غرب خبر داد و گفت: اشتغالزایی این انتقال برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم و 6 هزار نفر به شکل غیرمستقیم است.

داود بهبودی در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: در سند تدبیر و توسعه استان که در اواخر سال 92 نهایی شد به یک سری موضوعات اساسی رسیدیم که از جمله آنها بحث توسعه صنایع پتروشیمی و انتقال خط اتیلن، احداث آزاد راه، ترانزیت و نوسازی ناوگان بود.

وی با بیان اینکه همه این موارد جزو پروژه‌های سند تدبیر و توسعه بوده و ما به عنوان دبیرخانه پیگیر مراتب هستیم، افزود: حداقل در دو سال اخیر فعالیت‌های مستمری که انجام گرفته در قالب اخذ موافقت وزارت نفت برای انتقال خط اتیلن غرب و توسعه پتروشیمی و صنایع پایین دستی خود را نشان داد.

بهبودی اذعان داشت: این خط به طول 154 کیلومتر است و با انتقال آن ارزش افزوده پتروشیمی تبریز به نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد در حالی که آنچه امروز اتفاق می‌افتد 1200 میلیارد تومان فروش سال جاری پتروشیمی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی اشتغالزایی این انتقال را برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم و 6 هزار نفر به شکل غیرمستقیم عنوان کرد و با اشاره به اینکه با اجرای طرح انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز امکان انتقال سالانه 200 هزار تن اتیلن به پتروشیمی تبریز ممکن می‌شود، گفت: افزایش ظرفیت تولید این شرکت به 500 هزار تن در سال از اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در وضع فعلی، صادرات واحد پتروشیمی تبریز حدود 43 درصد به کشورهای اروپایی است که نشان از قابلیت بالای آن دارد و با انتقال 200 هزار تن اتیلن در سال می‌تواند مبنای خود پتروشیمی و صنایع پایین دستی را توسعه دهند.

بهبودی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی وارد عرصه شود در بخش صنایع پایین دستی اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد، افزود: در منطقه ویژه علم و فناوری ستاد توسعه فعالیت‌های نفت و گاز و خوشه سازندگان تجهیزات نفت و گاز شکل گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی توضیح داد: در استان 13 پیمانکار دارای رتبه صنایع پتروشیمی و 9 پیمانکار خدمات فنی و مهندسی فعال هستند؛ 600 واحد صنایع پایین دستی پتروشیمی داریم که اگر توسعه یابند مبنای تحولات عظیمی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر