کد خبر: 831735
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
طرح دونالد ترامپ براي انتقال سفارت امريكا به قدس، تشكيلات خودگردان را هم نگران كرده است. محمود عباس گفته اين كار جهان را در تنگنايي گرفتار مي‌كند كه هرگز نخواهد توانست از آن خارج شود و مشاور امور او نيز هشدار داده كه اين كار، اعلام جنگ عليه مسلمانان است.
حدود سه هفته قبل بود كه كليان كانوي، مشاور ارشد رئيس‌جمهور منتخب امريكا اعلام كرد كه ترامپ مصمم است پس از تصدي پست رياست جمهوري در تاريخ ۲۰ ژانويه آينده، سفارت امريكا در رژيم صهيونيستي را به بيت‌المقدس منتقل كند، مسيري كه با تشديد تنش‌هاي رژيم صهيونيستي با جامعه جهاني، بيش از پيش به نگراني‌ها دامن زده است. رژيم صهيونيستي روز جمعه در تازه‌ترين اقدام مقابله جويانه اعلام كرد كه در اعتراض به قطعنامه اخير شوراي امنيت 6 ميليون دلار از منابع مالي سازمان ملل را قطع كرده است. دني دانون، نماينده اسرائيل در سازمان گفته اين براي اسرائيل غير منطقي است كه نهادهايي را از نظر مالي تأمين كند كه عليه آن در سازمان ملل اقدام مي‌كنند. همزمان، گفت‌و‌گوي ديروز جان كري وزير خارجه امريكا با شبكه خبري پي‌بي‌اس كه در آن، با اشاره به طرح ترامپ براي انتقال سفارت امريكا به تل‌آويو پيش‌بيني كرد كه چنين كاري «يك انفجار كامل در منطقه خواهد بود» نگراني‌ها را در اين باره دامن زده است. كري گفته كه در اين صورت «يك انفجار رخ مي‌دهد، يك انفجار كامل در منطقه خواهد بود، نه تنها در كرانه باختري بلكه در خود اسرائيل هم تحولاتي به همراه خواهد داشت.» محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان در سخناني در مراسم جشن سال نوي ميلادي گفت: «ما اظهارات زيادي درباره انتقال سفارت امريكا به قدس شنيده‌ايم كه اميدواريم صحت نداشته باشد و چنين چيزي عملي نشود.»

محمود عباس افزود: اگر انتقال سفارت امريكا به قدس عملي شود، روند صلح در خاورميانه و حتي صلح در جهان در تنگنايي گرفتار خواهد شد كه هرگز نمي‌تواند از آن خارج شود. رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين گفت: «به دونالد ترامپ مي‌گوييم كه تو را به سفر به فلسطين به‌ويژه بيت‌لحم دعوت مي‌كنيم و از تو مي‌خواهيم كه انتقال سفارت به قدس در برنامه شما نباشد». وي تأكيد كرد: «هرگونه اظهارات يا موضع‌گيري كه وضع شهر قدس را تغيير دهد و هرگز عبور از خط قرمزي را نخواهيم پذيرفت.» شيخ محمود هباش مشاور امور ديني محمود عباس و قاضي ارشد فلسطين نيز در هشداري مشابه، چنين تصميمي را اعلام جنگ عليه مسلمانان توصيف كرده است. هباش با تأكيد بر اينكه بيت‌المقدس را نمي‌توان عرصه چانه‌زني سياسي قرار داد، اظهار داشت: ما نمي‌توانيم كسي را از ديدن بيت‌المقدس محروم كنيم، در بيت‌المقدس بر روي همه يكتاپرستان و مؤمنان باز خواهد بود، چراكه ما به آزادي دين، عقيده و مناسك ديني اعتقاد راسخ داريم. وي گفت: آنچه كه ما آن را باور نداريم، جداكردن بيت‌المقدس از وجود و ماهيت خودمان است، امري كه پيام آن روشن و واضح است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار