کد خبر: 831640
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
وعده دولت برای تکمیل همه واحدهای مسکن مهر در نیمه اول سال 96
با نزديك شدن به موعد انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري، رئيس‌ دولت يازدهم به يكباره مدعي شد كه پرونده مسكن مهر را تا پايان دولت مي‌بنديم، حال با وجودي كه وزير راه و شهرسازي اصلاً اعتقادي به مسكن مهرندارد بايد ديد كدام وزير كابينه متولي اتمام مسكن مهر در هفت ماه باقي مانده از دولت يازدهم شده است. در اين ميان افزايش 10 ميليوني وام مسكن مهر و مصوبه مجلس براي توقف اين طرح و خروج سايت مسكن مهر از دسترس متقاضيان مسكن مهر را سر درگم كرده است.
هادي غلامحسيني
با نزديك شدن به موعد انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري، رئيس‌ دولت يازدهم به يكباره مدعي شد كه پرونده مسكن مهر را تا پايان دولت مي‌بنديم، حال با وجودي كه وزير راه و شهرسازي اصلاً اعتقادي به مسكن مهرندارد بايد ديد كدام وزير كابينه متولي اتمام مسكن مهر در هفت ماه باقي مانده از دولت يازدهم شده است. در اين ميان افزايش 10 ميليوني وام مسكن مهر و مصوبه مجلس براي توقف اين طرح و خروج سايت مسكن مهر از دسترس متقاضيان مسكن مهر را سر درگم كرده است.
رئیس‌جمهور در حالي وعده اتمام مسكن مهر تا پايان دولت يازدهم را داد كه با توجه به پيشرفت فيزيكي كند اين طرح از آغاز به كار دولت يازدهم تاكنون، پايان اين طرح در عمر باقي مانده از دولت   با ترديدهايي جدي مواجه است. اين در حالي است كه دولت دهم با پيشرفت فيزيكي 70 درصد پروژه مسكن مهر را تحويل دولت فعلي داد. از نكات قابل تأمل آن است كه گويا منابع لازم براي اتمام طرح مسكن مهر فراهم بوده است.
لازم به توضيح است كه با امهال خط اعتباري 45 هزار ميلياردي مسكن مهر كه اين امتياز از سوي بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار به بانك مسكن داده شد، اين بانك هيچ‌گونه مشكلي براي تزريق منابع مالي به طرح نداشت اما جاي تحقيق و تفحص دارد كه چرا در ماه‌هاي گذشته طرح مسكن مهر طبق زمان‌بندي پيش نرفته است.
 رئیس‌جمهور در آخرين مصاحبه تلويزيوني خود درباره مسكن مهر گفت: «‌مسكن مهر يكي از مشكلات دولت بود. خانه‌هايي ساخته شده بود بدون اينكه تسهيلات لازم را داشته باشد. مسجد و كلانتري و مدرسه و گاز و برق و آب و جاده در اين مسكن‌ها نبود، بر اين اساس دولت به مشكل خورد، اما با همه اينها پرونده مسكن مهر تا پايان دولت يازدهم بسته مي‌شود.»
علي نيكزاد اسفند سال 94 با بيان اينكه «دولت دهم پروژه‌هاي مسكن مهر را با پيشرفت 70درصدي به دولت يازدهم تحويل داد بر اين باور بود كه اگر مسئولان مربوطه خوب عمل مي‌كردند كل پروژه‌هاي مسكن مهر تا الان تحويل متقاضيان شده بود. در دولت دهم از2 ميليون و 180 هزار مسكن مهر، يك ميليون و180 هزار واحد تحويل قطعي و الباقي نيز با پيشرفت 70درصدي تحويل دولت يازدهم شد.»
همچنين به گفته مهرآبادي قائم مقام وزير راه و شهرسازي در حال حاضر پيشرفت فيزيكي پروژه‌ها حدود 93 درصد است، يعني از مردادماه سال 92 تا امروز (ديماه 95) طرح مسكن مهر 23 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. به عبارت ديگر طي حدود 41 ماهي كه از عمر دولت يازدهم مي‌گذرد واحدهاي طرح مذكور ماهانه كمي بيش از نيم درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند. حال اگر با همين روند تكميل واحدها ادامه داشته باشد براي 7 درصد باقيمانده تقريباً 5/12 ماه زمان نياز است.
از آنجاكه حدود هفت ماه از عمر دولت يازدهم باقي‌مانده، بنابراين اوايل زمستان سال آينده زماني است كه پرونده مسكن مهر بسته مي‌شود، البته به اين شرط كه پيشرفت پروژه‌هاي آن با روند كنوني ادامه داشته باشد.

  پرونده مسكن مهر ۱۰ استان اولويت‌دار به سال ۹۶ موكول شد
از سوي ديگر قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر در نشست با مديران كل ۱۰ استان اولويت‌دار با تأكيد بر اينكه پرونده مسكن مهر اين ۱۰ استان تا ارديبهشت سال ۹۶ بايد بسته شود، گفت: در حال حاضر تكميل مسكن مهر يكي از اولويت‌هاي اصلي دولت يازدهم به شمار مي‌رود كه براي تحقق آن بايد همه بخش‌ها فعال شده و به وظايف خود عمل كنند چراكه منافع مردم در پيشبرد اين پروژه دخيل است.
احمد اصغري مهرآبادي در نشست با مديران كل ۱۰ استان اولويت‌دار جهت تكميل سايت مسكن مهر با اشاره به تأكيد اخير رئيس‌جمهور نسبت به اتمام هرچه سريع‌تر پروژه‌ها اعلام كرد: بدون شك تحقق اين وعده نيازمند تلاش گسترده همه دستگاه‌ها خصوصاً استانداران است. در اين راستا جلسات شوراي مسكن در تمامي استان‌ها به ويژه ۱۰ استان اولويت‌دار شامل يزد، اردبيل، ايلام، زنجان، مركزي، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، قم، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد كه پروژه‌هاي آنها در شرف اتمام است بايد به صورت منظم و به رياست استانداران محترم هر هفته برگزار  ‌شود و مسائل و مشكلات پيش‌رو مورد بررسي قرار گيرد.
مهرآبادي در ادامه جلسه با اشاره به اين نكته كه رئيس‌جمهور با اين وعده حجت را با همه دستگاه‌هاي ذيربط تمام كرده است، گفت: به اعتقاد من اگر دستگاه‌هاي مربوط كمك كرده و مصوبات دولت (كه همگي با پيگيري‌هاي وزارت راه و شهرسازي به تصويب رسيده است) محقق شود مي‌توانيم تمامي پروژه‌ها به غير از واحدهاي فاقد متقاضي و مشكل‌دار را تا پايان دولت به پايان برسانيم.
وي همچنين با بيان اين مطلب كه تمامي تعاوني‌ها بايد نسبت به رفع مشكلات واحدهاي تعاوني‌ساز نيز هرچه سريع‌تر اقدام كرده و فعال شوند، گفت: در حال حاضر ۲۸۹ هزار واحد در سطح كشور باقي‌مانده كه نزديك به ۱۵۰ هزار واحد آن در مرحله نازك‌كاري قرار دارد و ۱۱۷ هزار واحد آن با وجود به كارگيري تدابير متعدد همچنان فاقد متقاضي است.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر همچنين ضمن قدرداني از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نسبت به مصوبات اخير خود در خصوص موظف كردن بانك مسكن نسبت به تأمين باقي‌مانده تعهدات خود و همچنين تأمين منابع مورد نياز مسكن مهر با تشخيص وزارت راه و شهرسازي افزود: براساس تأكيدات كميسيون اصل ۹۰ قانون اساسي مجلس كميته‌اي مركب از دستگاه‌هاي ذيربط جهت تكميل پروژه‌هاي مسكن مهر بايد تشكيل مي‌شد كه اميد است هرچه زودتر با حضور دستگاه‌هاي ذيربط در جهت رفع مشكلات اين اقدام انجام شود.
براساس گزارش وزارت راه و شهرسازي، اين مقام مسئول در ادامه سخنان خود خواستار پيگيري‌هاي جدي از سوي سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مربوطه درخصوص پروژه‌هاي مسكن مهر در سراسر كشور شد و گفت: در حال حاضر تكميل مسكن مهر يكي از اولويت‌هاي اصلي دولت يازدهم به شمار مي‌رود كه براي تحقق آن بايد همه بخش‌ها فعال شده و به وظايف خود عمل كنند چراكه منافع مردم در پيشبرد اين پروژه دخيل است.
مهرآبادي با تأكيد براينكه پرونده سايت مسكن مهر ۱۰ استان اعلام شده تا ارديبهشت سال آينده بايد بسته شود، گفت: براساس مصوبات اخير مجلس بانك مسكن مكلف به تكميل پروژه‌ها با تشخيص وزارت راه و شهرسازي شده است كه قطعاً در تسريع اقدامات تأثير بسزايي خواهد داشت.

  آمادگي تأمين مالي مسكن مهر را داريم
مديرعامل بانك مسكن با تأكيد بر اينكه هيچ مشكلي براي تأمين مالي مسكن مهر نداريم، گفت: آمادگي ۱۰۰ درصدي تأمين مالي پروژه‌هاي مسكن مهر متناسب با پيشرفت فيزيكي را داريم.
محمدهاشم بت‌شكن در گفت‌وگو با تسنيم با بيان اينكه به طور متوسط ماهانه 300 ميليارد تومان وصولي تسهيلات مسكن مهر است، اظهار كرد: وصولي‌هاي مسكن مهر دوباره براي اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام مصرف مي‌شود و بخشي از آن براي طرح‌هاي ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي با طرح اين پرسش كه «چگونه خط اعتباري مسكن مهر از 45 هزار ميليارد تومان به 55 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است»، گفت: 10 هزار ميليارد توماني كه افزوده شده از محل وصولي‌هاست، اين پول هم با بقيه منابع ما در اختيار بانك است تا با آن كار كند.
وي تأكيد كرد: «بانك مسكن كه نمي‌تواند منابعي را كه دريافت مي‌كند بگذارد زير بالش و با آن كار بانكي انجام ندهد. بايد با اين منابع كار بانكي انجام دهيم تا دوباره به بخش مسكن تزريق كند.»

  سايت مسكن مهر از دسترس خارج شد
همزمان با افزايش ۱۰ ميليون توماني سقف تسهيلات مسكن مهر و مصوبه مجلس براي توقف آن، سايت مسكن مهر نيز از دسترس خارج شد.
به گزارش تسنيم، متقاضيان مسكن مهر براي اطلاع از جديدترين وضعيت واحدهاي خود از جمله اطلاع از ميزان واريزي و برداشتي از طريق سايت Maskanmehr. net  اقدام مي‌كردند.
اين در حالي است كه سايت مذكور چند روزي است از دسترس خارج شده و متقاضيان نمي‌توانند به آن وارد شوند.
اين اتفاق در حالي روي داده كه اخيراً سقف تسهيلات مسكن مهر 10 ميليون تومان افزايش يافته و همزمان وزير راه و شهرسازي با انتقادات شديد از اين طرح از هزينه‌هاي بالاي تكميل واحدهاي نيمه‌تمام آن خبر داده است. از سوي ديگر مجلس دهم نيز ادامه طرح مسكن مهر را متوقف كرده است.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
1
0
سایت محترم"هنوز مردم باید وعده های
شعارگونه سر خرمن انتخابات را باور کنند"ایا؟ مردم این باور را ندارند"که مشت نمونه خروارست "چهار سال زمان مفید یک کشور و ملت با کلمات شعار گونه بباد رفت"لازم ست "چهار سال دیگر این وضعیت بلبشوئی در قوه مجریه را با اینهمه مدیران فاسد واختلاس گر در دولت وقت تکرار شود"تا بدین طریق عمر عده ای بیهوده تلف شود"تا عده ای زندگی اشرافی بدست اورند"یا عده ای دیگر زندگی اشرافی خود را سرکنند"بی توجه با وضعیت مردم کم درامد حقوق بگیر با یک میلیون ویا 1/5 میلیون در مقابل دریافتی میلیاردی عده ای که روز بروز بر تعدادشان افزوده می شود"به تماشا بنشینند وکاسه چه کنم " همچنان در دست شان با یارانه 45/5 هزار تومان را با خفت از دولت بگیرند"تا کارتن خواب وگور خواب نشوند.اینهم شدحکومت مداری؟که بایدنصیب این ملت شود ؟وبه ان افتخار کنند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار